onsdag 3 november 2010

Armé av "dancing zombies"


Det var skrattretande vilken skara av barnmorskor och uskor som skulle jobba i går natt. Jag,som går lite försiktigt med min onda rygg (satt snabbt på TENS-apparaten på ryggen,så skönt!) en kollega kom haltande-hon hade vrickat foten igår,och min uska hade hälsporre och en annan uska hade oxå problem med ryggen. Men det var en munter samling halta och lytta som hasade fram på jobbet igår natt (lite som i Michael Jacksons Thriller- video!). Som tur var det riktigt lugnt,hihi! Kollegan som vrickat foten hann in till akuten i natt och fick foten röntgad,de var ingen ny fraktur,men de såg en gammal fraktur! Ja,vi inom vården är roliga vi-går inte gärna till doktorn i onödan,minns när jag gick med en fraktur i tre veckor innan jag uppsökte läkare! Se inlägg här!
Jag har lånat hem TENS apparaten,och ringde kiropraktorn när jag vaknade,men han har semester! Så nu får jag prova en annan kiropraktor-men först på tisdag. Jag vilar vidare....

4 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Känner igen mig i din läsning - inte Thrillerliknelsen - men dock benägenheten att ej söka i tid!
Hoppas nu att din rygg återhämtar sig så att det blir fart på dig igen;-))

Tess sa...

Haha, vad roliga ni måste sett ut! Krya gänget liksom!
Vila vidare du och sköt om din rygg.
Kramar

4U2 sa...

Ta hand om dig. Förstår att jag är äldre än du och för mkt av nonchalans mot min egen kropp gjorde mig plötsligt till patient. Inte roligt alls.

Storarvid sa...

Låter som att ni har ett hårt arbete som sliter, men en sak är säker ni är riktiga tuffingar.

Se till att vila ryggen nu, du har bara en så var rädd om den :-)