tisdag 11 januari 2011

Flytt och nostalgi


Hostande och bra förkyld så var det i alla fall så att jag var tvungen att ta mej till Falun idag för att tömma pappas lägenhet. Min man körde som tur var,så jag kunde sitta lite dåsig bredvid-full av Cocillana! Har inte sovit mycket i natt,inte p.g.a hostan,utan främst p.g.a natthelgen i bagaget. Vi blev 4 st som började flytten idag,jag och min man bor på hotell i natt så vi kan fortsätta i morgon. Vilken nostalgitripp det blir med alla gamla foton! Och ser att yngsta sonen har så många drag av min pappa som ung,blev alldeles paff när jag såg fotona. Och så lilla mamma (som dog för 15 år sedan)....bröllopsfotot,gravid i 6 månaden. Tre månader senare kom jag!








4 kommentarer:

Anna sa...

Tur att korten finns, ger såna minnen.
Hoppas du orkar fortsätta idag!
Kram Anna

Helga - precious sa...

Vilka fina kort som säkert drar fram många gamla minnen... Vad fina ni är som hjälper varann med din pappa...

Eva sa...

Tänk vad foton kan göra för minnet.
Hoppas det går bra för er!

kram Eva

Anni sa...

Ja det var sanslöst vad de var lika! Häftigt att se!
Men visst gör det ont i hjärtat när man ser gamla bilder och inser hur fort allt går... suck...