söndag 1 maj 2011

Valborgsresan



Det blev en intensiv dag igår med 40 mils bilkörning. Men det blev en trevlig dag i alla fall. Gjorde matsäck som vi skulle äta vid Gävle Bro, men det var för kallt att sitta ute,så vi smög in och fikade. Vi planterade blommor på mammas grav på vackra Skogskyrkogården i Falun,då kom en katt och kelade med oss! Pappa blev klippt av mej (ja en sån där klippmaskin ni vet) bjuden på bakelse och cigarett,så han blev nog nöjd! Han bor på ett äldreboende med utsikt över Falu Fängelse,som numera är ett vandrarhem. Hann hem och äta en sen Valborgsmässomiddag med min man, och sms kontakt med yngsta sonen (som ju faktiskt är 18 år ...) visade sig att han var kvar i grannskapet i natt,det blev aldrig Uppsala...

Nu dags för ett pass på F&S !









12 kommentarer:

Mollan sa...

Fina blommor hon fick :) De som tror mycket på en viss typ av reinkarnation brukar ju säga att själen till den vi förlorat ofta söker sig till just katter. Själv tror jag inte på det viset, men hade samma sak hänt mig så hade det känts fint att katten kom och kelade. Kram

Petra sa...

Det var fina blommor mor fick.

Ha en bra jobbnatt.
Kram

Kicki sa...

Blått som himlen, himla fint! Kram

Anna sa...

Skönt att han aldrig kom till Uppsala för de var en stökig natt där, min äldsta var där!

Fina blommor!

Kram

imse sa...

Vad fin du är i din korta frisyr.

Så härligt med katten som kom på besök. Jag har förstått att katter är kloka djur.

Var glad för att sonen inte åkte till Uppsala. Valborgsfirandet går alltid överstyr där.

Kram

Shamrock sa...

Fina blommor.

Monica sa...

Klart din pappa är nöjd efter bakelse och cigg! :)
Kram

Susjos sa...

Visst var blommorna fina! och Smulan,du kan gissa att vi funderade varför katten kom och kelade så med oss på denna stora kyrkogård mitt i skogen?! Det blev en speciell stund :)

Petra: Härligt nog är jag ledig ett par nätter till :)

Anna & Imse: gissa om jag är glad att det inte blev Uppsala för sonen igår.

Monica: han blev mycket nöjd med bakelse och cigg :)

Mina dagar sa...

Åh, va din pappa måste ha blivit glad när ni kom på besök:)

Jag älskar Falun. Vi är där lite då o då för våra vänner har flyttat dit.

För så där en 10 år sen låg jag och var jäkligt näää jääävligt förbannad på sambon (kommer inte ihåg varför?) på just fängelset/vandrarhemmet. Vi skulle på 30 års fest men jag bara vägrade följa med så där låg jag i en skranglig våningssäng och tjurade.
Ja ja i dag skulle jag förmodligen bara rycka på axlarna för det han sa eller gjorde ha ha ha
Dom hade iaf haft en trevlig fest!
Du kan ju bara gissa om jag får höra om det här lite då o då.

Så jättefina blommor din mamma fick! Underbar färgklick!

Sköt om dig
Kram Eva

Anonym sa...

Låter som en riktigt bra dag, trots många mil i bil.

Följer och lägger till dig inne hos mig nu. Det är ok, va? :)

Anna sa...

Åh så du var här uppe i helgen?! Va härligt! trots att det bara blev en kort stund så hoppas jag att du hade det bra. :) Och du var inte så långt borta från där jag bor. :)

Eva sa...

Jag är övertygad om att det var din mamma som kom och hälsade på. Jag mår i alla fall bäst av att tänka på det sättet :)

Kram Eva