torsdag 20 oktober 2011

En dag


En bra natt på jobbet, jag och min uska fick vara med vid en fantastisk förlossning, en förstföderska som med hjälp av bara lite Tens födde sitt barn. Det är fascinerande att få träffa alla dessa kvinnor,och inse hur olika vi alla är.

Ikväll besök av syster och hennes vuxna son, så det blev Linas matkasses Jägarfalu till middag och så bakade jag en sockerkaka med kokos till kaffet.

Nu är jag ledig ett tag, imorrn ska vi hämta vår nya bil, och på kvällen dags för bokcirkel träff igen. Vi har läst boken " En dag" av David Nicholls. Den har också gjorts film på, och går på bio nu-kritikerrosad. Se SvD recension här.
Visst,det är en av de bästa böcker vi hittills har läst i vår ganska nystartade bokcirkel, det tycker jag, men jag tyckte inte den var sådär fantastisk underbar ! Jag ger den 3 av 5 plus. Och jo, kommer väl troligen att se filmen också. Ska bli spännande att höra i morgon vad de andra tyckte om boken.

5 kommentarer:

Anna sa...

Godmorgon, förstår att du har ett spännande jobb.

Ska läsa om boken du, kanske kan vara någe?

Kram

Agneta sa...

Tänk att få vara med när barn kommer till världen!

Petra sa...

Godmorgon och njut av att vara ledig. Kram

Anonym sa...

Den boken ligger i min bokhylla och väntar på att bli läst. Ska bli spännande att se vad jag tycker om den...

fialia sa...

När jag födde min son blev det komplikationer men jag hade en så underbar sköterska, ni gör ett fantastiskt jobb.
SV: jag brukar inte gå upp tidigt, men var väl utvilad.