söndag 9 oktober 2011

Poliskontroller och bultsaxletande


I natt var det mer att göra. bl.a fick jag hjälpa en väldigt ung flicka att föda. Det gäller att se till att det blir en bra upplevelse!

Annars har det bara strulat till sej för mej i helgen,förutom min förkylning så låste jag givetvis in nycklarna i skåpet i natt! Så det var bara att leta fram bultsaxen-som var inlåst och ingen kom ihåg koden till rummet...ett tag trodde jag att jag skulle få åka hem i mina jobbkläder! Men till sist så kom jag in i skåpet, och JA nu ska jag köpa ett kombinationslås!

Inte nog med det- polisen stoppade mig både i går morse och i morse på väg hem-nykterhetskontroll! Tur att lustgasen går snabbt ur kroppen,haha!
I morse så sa jag till den unga polisen att "står ni här idag igen"! -Ojdå,sa han,har du jobbat i natt. Men blåsa fick jag innan han önskade mej en god dags sömn.
Och sova det har jag gjort- vaknade 17.45! Sömn behövde jag, både för min förkylning,som nu är mycket bättre, och för natt nr 3 ! Tjing!

7 kommentarer:

Mallan sa...

Hoppas det gick bättre för den unga tjejen än det gick för dig :-)

Petra sa...

Ojdå, vilken natt och kväll. Hoppas att kvällen går bra att jobba.
Kram

Shamrock sa...

Men då gäller det att komma ihåg koden

Marie sa...

Hoppas du slipper poliser på hemvägen ;)
Ha en bra jobbnatt
Kram

fialia sa...

Kul när det blir bra på ditt jobb, men så jobbigt med nycklarna,
Jag har i morn natt oxå sedan e mina tre klara.
sov gott!
ha de Fia

Kicki sa...

Det blev lite mycket där... Kram

Anonym sa...

Oj, tuffa dagar. Du skulle verkligen behöva en helg på Sandvik SPA. Vi har redan bokat v.39 nästa år =) VARFÖR åker ni inte någon annanstans??? Får jag ofta höra... Men vi trivs där jag och min syster. Känner oss "hemmastadda" och miljön och naturen är fantastisk. Så det blir samma lika igen nästa år och jag längtar redan. Det kommer fler bilder från SPA. Ska bara... som Alfons säger, jobba färdigt först=) Kram