söndag 27 maj 2012

Euphoooooooria!!!!!


Idag njuter man fortfarande av gårdagkvällens fantastiska yra! Sverige- och Loreen vinner hela tjottaballongen! Har nog fortfarande inte riktigt fattat det!  Nu har jag bytt ut en låt i mitt jympaprogram,sista konditionslåten i morgondagens jympapass blir : Euphoria!!!!! Ska bara fixa lite rörelser till den också...
Lägger in en bild på Christer Björkman, från 2010 tror jag det var,när vi var i Sandviken och såg en deltävling, som han har längtat efter denna vinst! Jag är så glad för hans skull också!
Första bilden är från igår,precis innan programmet började, vi började med en god Margarita!

Så här gick det igår:

Här är hela resultatlistan (med länkar till kvällens framföranden):
1. Sverige: Loreen - Euphoria 372 poäng
2. Ryssland: Buranovskiye Babushki - Party for everybody 259
3. Serbien: Željko Joksimović - Nije Ljubav Stvar 214
4. Azerbajdzjan: Sabina Babayeva - When the music dies 150
5. Albanien: Rona Nishliu - Suus 146
6. Estland: Ott Lepland - Kuula 120
7. Turkiet: Can Bonomo - Love me back 112
8. Tyskland: Roman Lob - Standing still 110
9. Italien: Nina Zilli - L'amore È Femmina (Out of Love) 101
10. Spanien: Pastora Soler - Quédate conmigo 97
11. Moldavien: Pasha Parfeny - Lăutar 81
12. Rumänien: Mandinga - Zaleilah 71
13. Makedonien: Kaliopi - Crno i belo 71
14. Litauen: Donny Montell - Love is blind 70
15. Ukraina: Gaitana - Be my guest 65
16. Cypern: Ivi Adamou - La la love 65
17. Grekland: Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac 64
18. Bosnien Hercegovina: Maya Sar - Korake ti znam 55
19. Irland: Jedward - Waterline 46
20. Island: Gréta Salóme and Jónsi - Never forget 46
21. Malta: Kurt Calleja - This is the night 41
22. Frankrike: Anggun - Echo (You and I) 21
23. Danmark: Soluna Samay - Should've known better 21
24. Ungern: Compact Disco - The sound of our hearts 19
25. Storbritannien: Engelbert Humperdinck - Love will set you free 12
26. Norge: Tooji - Stay 7

5 kommentarer:

Hökis sa...

Härlig kväll!!

Anni sa...

Oj, så ambitiös du är med alla länkar!
Själv var jag på fest och såg inte programmet ... man kan ju inte få allt :-P Men rapporter fick vi och reprisen såg vi på söndagen.

Rätt låt vann!

Agneta sa...

Jag är jätteglad också, men tyvärr gillar jag inte låten något vidare, vilket jag verkar vara väldigt ensam om! Däremot gillar jag Loreen, hon verkar så himla mysig.

Susjos sa...

Anni- jag har förstås kopierat hela listan och klistrat in, så såååå ambitiös är jag inte :)

Ozzys mor sa...

Det var en fantastisk kväll och SÅ roligt att alla faktiskt förstod hur bra hon är :-)