söndag 17 februari 2013

En riktig jävla schlager!

Jag såg ju aldrig vilka som gick till final igår kväll,jag var ju tvungen att börja jobba (och det gjorde jag ,var inne på två rum hela natten,hann äta en macka mitt i natten, kom sen ut till expeditionen kl 07. Två pojkar var jag och uskan med att hjälpa till världen under natten).
Tänk va melodifestivalen upprör! Har förstått att Körberg & company fått utstå en hel del skit i de sociala medierna som twitter, efter att de vann i går.  Mello är ju underhållning-med glitter och glamour som behövs i februari månad tycker jag (och man kan ju välja att inte se det...) Sen att man inte kan tävla i musik,det är ju klart, för smaken är ju så olika! Och det har Christer Björkman fattat, och blandar hejvilt i olika genrer! Genialt! Jag ser fram emot att få åka till Karlstad och där få se både Martin och Caroline live! Så roligt!!!

7 kommentarer:

Anna sa...

De går ju inte som en annan vill!!
Gubbarna va gjorde dom där? Ett skämt eller?

Sus sa...

Usch. Nä. Usch.

Rantamor sa...

Min favorit är ju Ugglas hon är så cool tycker jag och sjunger med sån inlevelse och smärta.
Har sett henne live och blev absolut inte besviken. Toppen artist.
Gillar hennes tolkning av Janis Joplin.

Tjingelingen från Rantamor.

BP sa...

Kan väl bara hänvisa till min kommentar i föregående inlägg;-)
Å vad angår Caroline af Ugglas så ska hon vara med på vår konstutställning på mitt jobb i april. Hur cool är inte det... å jag som knappt vet vem hon är;-)

Finemangskan sa...

jag gillade gubbarnas låt igår, såg enbart när de uppträdde efter de vunnit, och lyssnade på resten av mellon lite sådär. "en riktig jävla schlager"- är den enda låt som fastnat hos mig sen The Monikers Oh my god :)

Så du kommer hit på andra chansen, va härligt!=)

Anonym sa...

Det säger sig väl självt att alla inte kan tycka lika. Hur orkar man ens uppröras?

Ama de casa sa...

Jag tyckte att gubbarna var bäst i lördags. En RIKTIG jävla schlager :-)

Men hos mig leder japanen före bananen och sen kommer gubbarna :-)