torsdag 9 maj 2013

Det blev en bra dag idag

 I morse när jag var på väg från hotellet till pappa så hamnade jag vid hörnet av Kristine kyrka i Falun, och jag vet att det finns ett foto på mej och min mamma från just det hörnet av kyrkan. Tänk så många år det är mellan dessa bilder ( över 50 år,herregud!)! Muren och lyktstolpen finns kvar :)  Tyvärr inte min mamma, men i minnet finns hon förstås!

 Rådhuset har ändrat färg sedan 60-talet och ser fräschare ut nu!
 Var till mammas grav och planterade lite blommor. Hos pappa är det lite tufft att vara,han blir tröttare och smalare för varje gång, och det var inte kul att berätta att en släkting har dött heller :(
 Nånting däremot som förgyllde min dag så helt fantastiskt, det var att få hälsa på min lillebrors (som ju alltså blivit morfar-helt galet!) barnbarn, lilla Teo som blivit 2 månader gammal nu! Livet går vidare.".släkten följa släktens gång" lyder ju psalmen "Härlig är jorden" (jösses börjar jag bli religiös på gamla dar?).
 Inte blev jag mindre tårögd (eller religiös?!) när vi på hemvägen åkte förbi stugan i Norrtäljetrakten, kliver ur bilen, hör koltrasten sjunga för full hals. I luften är det +20 grader,skogen täckt av vitsippor och lilla Skogsviken glittrar inbjudande till bad (eller kanske inte än va?) Maken fixade med vattenblandaren till duschen, tyvärr har det gått hål på vattenslangen utomhus,så vattnet sprutade hejvilt...det finns alltid något att laga däruppe!  Men detta lugn som infinner sig när man kliver ur bilen där på landet, det är helt underbart!!!!

 Lika roligt var det att komma hem och hitta "Handbook for Malmö" i brevlådan! Nästa vecka smäller det! Tjoho!!!

3 kommentarer:

Skärp dig! sa...

Oj! Du har verkligen gjort en resa i både tid och minnen. Fint!

Här i stan ränner det runt en massa folk med ID-kort/back-pass till Eurovision. Det märks helt klart att det är nåt stort på G i stan. Lova hör av dig om du behöver veta nåt om stan när du är här!

Kramen M

Hovdamen sa...

Det ser verkligen avkopplande ut.

Jag har också dåligt samvete för att jag hälsar på mina föräldrar för sällan. Det är lite jobbigt när det är en bit att åka.

Kram

BP sa...

Vilka fina minnen och lika fina bilder!Fotot med Teo är helt underbar!
Å du - fan blir ju religiös på äldre dar har jag hört;-)