måndag 30 september 2013

Mälarölunch,jympa och matkasse ankomst

Nu är jag fortsatt ledig i veckan, förutom ett möte på jobbet i morgon på dagtid. Men de dagar man är ledig fylls snabbt upp med aktiviteter, fast man borde vila mer! Idag har vi, några kollegor, varit hem till en kollega ute på Mälaröarna och ätit en ljuvlig lunch, så kul att få träffas lite utanför jobbet ibland, då hinner man i alla fall prata utan att bli avbruten! Sen var det bara att åka hem i rusningstrafiken och byta om till kvällens jympapass, som bara gör mej gladare! Kom hem här ikväll och sken som en sol! Glad också att killarna hemma hade fixat hämtmat till middag. Ännu gladare blev jag när det ringde nyss på dörren (ja,de kommer väldigt sent) och veckans Linas matkasse kom! Temat denna vecka är "Medelhavet möter Norden"...vad sägs om" laxfjäril med grön pepparrotssås och ris", "Ugnsrostade rödbetor med chevré och kvarngrynssallad" eller "Frasig kalkonpaj med ärtiga grönsaker"? Mums! Hoppas sonen och hans flickvän också gillar veckans kasse som de fått som present, nyinflyttade som de är i sin lägenhet. Tack för alla tips om var man kan köpa Mateus tallrikar! Undrar bara om jag hinner hitta något i veckan??!!! Ska ju hinna med en tripp till Falun också tänkte jag...

4 kommentarer:

Anna sa...

Perfekt med matkassen när man precis har flyttat, ska jag också tänka på den dagen men de kanske dröjer :)
Kram

Browneyedgirl sa...

Har läng varit nyfiken på dessa matkassar =) Kanske skulle testa någon gång. Är du nöjd?
Ha det toppen =)

Anonym sa...

Jag har funderat på att testa en matkasse, men inte fått tummen ur. Lät ju riktigt gott! :-)

Kram M

BP sa...

Full fart på dig som vanligt! Å vilken lyx att vara ledig veckan ut. Hade du inte semester precis;-)

Alltså matkassens innehåll var då inte riktigt i min smak. Men tur är ju att det finns nå't för alla och först och främst att man slipper handla.