torsdag 19 december 2013

Bra med ovanor och påminnelser

På väg till garaget i morse  så tog jag (gudskelov) av gammal ovana upp mobilen och såg en påminnelse stirra mej i ögat..."mammografi om 10 minuter". Så det var bara att byta riktning mot radiumhemmet och mammografiavdelningen, torka svetten ur pannan och sätta lite rött på läpparna och låtsas se pigg ut efter tre nattpass...lyckades inte, men om jag var trött så piggnade jag verkligen till av smärtan att få sina bröst tillplattade!  Jag får faktiskt tacka min frissa Lotta för att jag inte missade dagens mammografi, för det var hon som visade mig hur man "klickar" in påminnelse på Iphones almanacka, lite onödig funktion tänkte jag tyst, men idag var den verkligen bra!
Nu stundar ett par dagar ledigt (eller julstressigt?) innan jag den 23/12 ska tillbaka för en natt på jobbet.

3 kommentarer:

JaanaM. sa...

Åh, ibland är påminnelser bra. de funkar tyvärr inte på mig..... :/ Haha!

Försök njuta av ledigheten, du kan ju starta lördagen med lite jympa innan allt julstök. LOVAR att det gör dig pigg och avslappnad.... 9.30. ;)

Ama de casa sa...

Ja, inte är det en kul undersökning men ack så bra att den finns.

Tur att du såg påminnelsen, pinsamt att missa en tid...

Ha nu en riktigt skön Jul och stressa inte i onödan :-)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Jag är sop-påminnelser, när soptunnan ska ställas ut vid vägen, evigt tacksam! Glömdes ofta tidigare... no more:)