måndag 24 februari 2014

Längtan och sömnrubbningar

Saknar min minsting som ju är på Malta och jobbar. Han har det bra (förutom små petitesser som tappat plånbok och körkort, mögel i lägenheten...annars är det bra!), verkar trivas på jobbet och på ön! Jag hoppas verkligen att mitt schema i april gör så att vi kan åka ner och hälsa på en sväng!



I morse vaknade jag kl 04.30 och kunde inte somna om. Låg och väntade på att min man skulle vakna och åka till jobbet, men visste inte riktigt vilken tid han brukar gå upp ( jag sover ju normalt den tiden eller är på jobbet)...men vid 05.30 tiden började han röra på sig, då visade det sig att han försovit sig! Å där har jag legat vaken och väntat! Efter att han åkt till jobbet så gjorde jag en go frukost,hungrig som jag var, och intog sängen igen!  Provade att somna om, men icke!!! Har gått runt som en zombie idag, inte orkat ut för att handla. Gick snabbt igenom lite av jympasset innan sömnen äntligen kom! Somnade i soffan någon timme,och det behövde jag för att orka jympa ikväll! En nattarbetares vardag med dessa dygnsomställningar! Hoppas nu på en god natts sömn...


4 kommentarer:

Sus sa...

Denna ständiga längtan efter barnen..
Den förstår jag.

Och även nattjobbares sömn. Jag jobbade 7 nätter på raken. Då gick det bättre. Ni verkar ju hatta väldigt med kortare pass i rad?

maria sa...

All respekt! Förstår inte hur du orkar!! Ses snart!

BP sa...

Att tappa plånbok och körkort är ju ingen höjdare, stackarn. Men gud så snygg din son är. Han har dina gener:-)
En kompis till mig är polis och jobbar skift. Han har samma sömnproblem som du. Riktigt jobbigt. Håller tummarna nu att du får en bättre natt/dag idag.

fialia sa...

Det där med sömnen känner jag igen. Så sonen jobbar på Malta, där var jag ngn gång på 70 talet, tyckte om den ön.
Tack för välkomnandet hem.
ha de Fia