söndag 15 juni 2014

Tällberg



Igår kväll satt vi ute en stund vid vårt hotellrum och drack lite bubbel innan middagen
Utsikten från middagsbordet var inte helt fel (däremot var maten ingen höjdare..)
Frukostbuffén  i morse var i alla fall fantastisk! Här ser man restaurangen utifrån sett.

Mycket nöjd med detta foto (med min Iphone) Får med dalarnas landskapsblomma,som är ängsklocka, och i bakgrunden Siljan!!!!
Tällberg är så fantastiskt vackert! Träffade en familj från Schweiz som kom i en stor husbil, de var betagna av landskapet- fast även deras land är vackert, men så mycket trängre som de sa, mycket folk på en mycket mindre yta.

Vi kunde inte gå så långt, då maken har sin fortfarande lite svullna vrickade fot att tänka på.
En närbild på ängsklockan ..så vacker!
Åkte förstås förbi pappa i Falun på vägen hem, han var lite tröttare idag och såg ännu mer ut som en pytteliten fågelunge i sin säng, men en snaps ville han ha och lite chokladdryck. Kändes ändå bra att få träffa honom idag igen. Mycket trött i bilen hem var jag och sov i omgångar. Vi såg ju matchen Italien-England inatt..

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Oj vad vackert! Jag tror knappt att jag har varit i Dalarna på sommaren. Bara skidåkning på vintern.
På semestrarna reste vi aldrig norrut. Men det kanske är dags - Dalarna ligger väl tillräckligt långt bort nu, kan tro. :-)

Jag såg också England - Italien. Eller nej, det blev fel. Jag SOV England - Italien är nog rättare. Soffan var sååå skön :-)

BP sa...

Vilka härliga vyer du visar! Å jag gillar din pappa skarpt - han kan prioritera in i det sista:-) Ja, du förstår vad jag menar. Klart du sov efter nattmatchen, det gjorde jag med;-)
Snart dags igen:-)
Kul att höra att du blev smittad av din man med fotbollen. Min man är mera svårflörtad;-)

Shamrock sa...

vilka fina vyer

Rantamor sa...

Men du vi är nog i samma landsdel just nu, vi sover i bobilen nära Hedermora och har lämnt vackra Hälsingland bakom oss.

Tjingelingen från Rantamor.

Anna sa...

Vi sitter och funderar på att åka till Tällberg nästa helg. Kanske borde kolla upp det här hotellet då för det ser supermysigt ut. :)