lördag 20 december 2014

Dagjobb och en stor saknad...


Saknar Falubesöken och pappa....

Dagens Maja bild- varmt och gott att sova i köksfönstret!
Tänk att jag sov hela natten inför morgonpasset, och var faktiskt pigg och lite nyfiken på hur det är att jobba ett dagpass på mitt jobb. Dagen gick väldigt snabbt, fick en fin förlossning vid 13-tiden, och blev avlöst vid kl 14, lite sen lunch,och sen var det dags att åka hem vid 15.30!!! Otroligt! En viss skillnad mot att jobba drygt 10 timmar. Nåja, somnade i soffan när jag kom hem. Sen har jag trillat köttbullar och druckit glögg. En helt okey lördag kväll. I morgon kväll är det dags för den årliga Adventskonserten i Sofia Kyrka med svågern i en av körerna. Få se om maken hinner vara med, hans jobbhelg nämligen...

3 kommentarer:

BP sa...

Du borde kanske byta skift för att vara "normal" alltså. Inte helt fel, men troligen mindre pengar antar jag eller...

Undrar om svågern din är med i samma kör - eller rättare sagt broderkör - till min kollega....

Ama de casa sa...

Morgonpass lät betydligt mindre jobbigt. Men jag måste säga att jag beundrar dig och alla andra som klarar av att jobba natt och vända på dygnet hela tiden. Och ni behövs ju verkligen!
Kram

JaanaM. sa...

Skönt att kunna variera lite på jobbet! Och att det var lugnt.
Roligt med lite julkonsert!