tisdag 23 juni 2015

Födelsedagsfirande

Frukost ute? Nja, bara när solen sken. Flyttade in och ut ett par gånger, för när solen gick i moln var det inte skönt ute! Typiskt svenskt sommarväder alltså! 

Idag fyller lillasyster 52 år. Så vad passade bättre än att fira henne med middag hos oss! Systerson och vår äldsta son kom också, så vi hade en mysig kväll med pastasallad, quinoasallad och en smarrig rabarberpaj (med bl.a kokos!) med glass till efterrätt.

En av presenterna till syster var detta foto på oss två när vi var liiite yngre!!!

7 kommentarer:

BP sa...

Gud sååååååå roligt och sött i "minnesbilden". Å du - är du säker på att det är din lillasyster? (nu ska du stå upp, rodna och tacka för komplimangen såklart;-)

Å var hittade du den första bilden. Ja, jag menar inte dina ben utan solen. Här I Täby sken den då inte under hela dagen kan jag säga.

Svar: Klart jag sett en robotgräsklippare förut, men aldrig irl, fem meter bort liksom. Glöm inte att jag inte har gräs här på min 10 meter lång balkong i sydvstläge;-)

Var aldrig längre än 30 meter från civilisationen.

Håller med dig - en natt eller två på landet, aldrig mer än så. Skulle få lappsjuka;-)

Susanne sa...

Lyllos dig som fick njuta av solen igår.
Sv: Du har gjorta smarta val med att arbeta i juli och åka till Grekland i Augusti.

Comsi comsa sa...



I solen är det oftast skönt men i skuggan är det en isande kyla...

Grattis till din syster... ☺

Kramen ♥

Susanne ❤️ sa...

Vilken fin present :) grattis till din syster
Det är verkligen bara skönt i solen så fort den går i moln fryser man ;)
Kram till dig finaste

Ama de casa sa...

Grattis till lillasyster!

Haha! Härlig bild - visst är ni på ett utedass? Underbart :-D

fialia sa...

Så söta ni e! Ja du här e det inneväder kan jag säga med brasan tänd, huuu!!! Men i morn ska det bli sol för att åter regna till helgen. Man får njuta av det lilla.
ha de Fia

JaanaM. sa...

Härligt med födelsdagsfirande!