torsdag 18 juni 2015

Midsommar på gång och ingen bil...

Har snott denna bild från Susanne, tycker den är så talande, eller vad säger ni?!
I morgon är det midsommarafton, och det ser ut som det ska bli +12 grader som mest här i Sollentuna och regn. Jag kan ju inte annat än tycka att det inte gör så mycket att jag (och min man) ska jobba hela helgen. Vi tänker nämligen fira midsommar nästa helg med goda vänner på landet istället, tyvärr ser inte prognosen så mycket bättre ut då...
Min bil var färdig att hämta på verkstaden idag, men döm om min mans besvikelse när han skulle köra därifrån, så funkade den inte! Häpp! Så nu är jag utan bil denna jobbhelg. Det blir till att åka tåg och buss till jobbet, eller rättare sagt hem från jobbet. Ska ju ha med mig mat till buffén på jobbet i morgon, så maken får minsann skjutsa in mej till jobbet i morgon kväll, han hinner ju hem innan jag åker...

10 kommentarer:

cissi sa...

Att vara utan bil komplicerar livet lite.....hoppas det ordnar sej till det bästa och att ni får en bra midsommar trots jobb. Kram

Home2tiny sa...

Bil är ett nödvändigt ont och så himla trist när de strular. Ha en fin midsommar trots jobb. Kramisar Tina

BP sa...

Stackars dig, tycker verkligen synd om dig. Att åka kommunalt från Sollentuna til KS är som jag sa förut inte roligt under en helg. Inte en vanlig vardag heller för den delen. Tur att maken kan ställa upp - enkelriktad så att säga;-)

Å det som hände din man har hänt mig med en gång hos min bilverkstad. Men den fixade det efter en timme eller så.

Å perfekt tajming av jobb den här helgen som verkar vara - errrmmhh en helt normal, svensk midsommarhelg...

Svar: Köpte bläckfisk vinaigrette, fyra munsbitar (kräfta, lax, västerbotten och renskavmix), samt en laxröra. Det är nog bara du och jag som uppskattar smakupplevelsen vs. priset om du förstår vad jag menar;-)

Shamrock sa...

De där bilderna känns väldigt sanna idag. Jobbigt att vara utan bil så här i midsommartider (då brukar väl busstrafiken vara aningens utglesad)

JaanaM. sa...

Hoppas ni får en lugn helg på förlossningen, då alla är upptagna med att fira midsommar... ;) Tråkigt med bilen.

Trevlig midsommar på dig!

Guldkryckan sa...

Det blir ett sabla "meck" när bilen ska på reparation, är ju bra om man kan få en ersättningsbil, fast det får man kanske bara när det är garantijobb?
Har inte haft bil på många år, men jag bor ju i storstan med andra färdmedel rakt utanför dörren, fast ska man nånstans lite längre bort, ja, då får man vara flexibel, ja, rent ut sagt lite av en självplågare ;)

SV: Jobbade som boendestödjare ett tag...bara som timanställd...nåt mer "fast" jobb blev det inte...tog inga timmar på julafton eller midsommar och sådant...det måste man ju göra när man är fast anställd eller vill bli det.
Det blir ju ett sätt att leva det med...man vänjer sig antar jag.

Ha en skön jobbhelg iallafall.

Ama de casa sa...

Men så trist med bilen, eller snarare utan bilen...

Men även om du ska jobba vill jag ändå önska dig en Glad Midsommar! :-)
Kram

Comsi comsa sa...



Regnar det så kan man visst flytta fram midsommarfirandet och man vill det, klokt beslut. ☺

Midsommarkram ♥

Eva Trillian sa...

Bilar - ett av de "otyg" i världen som bara SKA fungera.
Har skrattat gott åt det du visar i bild - den känns löjligt sann i år!
Önskar dig en fin midsommarhelg - avsett hur du tillbringar den :) Även på jobbet kan den ju bli bra!

TantGlad sa...

Hoppas det fixar sig med bilen. Jobbigt att vara utan.

GLAD MIDSOMMAR!