söndag 7 juni 2015

Walking dead och skyltsöndag...



Vet inte riktigt om den här tavlan som finns på jobbet är godkänd som skylt i dagens skyltsöndag, vad säger du BP?

Denna skylt/inlägg säger allt om hur vi såg ut efter nattens skift!

Gick ut och luktade på blommorna och få lite frid i min stressade själ när jag vaknade. Drömde nämligen att jag skällde ut sjukhusdirektören efter noter angående vår arbetssituation!

Vet inte om det är åldern eller att jag ofta efter nattskiften blir extra rörd, men när jag nu  tittar på nationalfirandet från Skansen  (på svtplay) så gråter jag när de spelar Gärdebylåten!!!


Nåja, det var väl vad jag behövde efter den här natten när jag också skulle vara passansvarig. Kan ju tyvärr inte skriva om allt som hände, men en upprepning av förra natten men lite värre säger väl endel. Alla vi som jobbade gjorde ett hästjobb,trots att vi var för få händer.  Gissa om jag är glad över att jag faktiskt är ledig i natt,och min man går också av sitt helgpass om någon timme. Det tänker jag fira med en god middag och ett kallt gott vitt vin- because I´m worth it! Inlägg 94/blogg100

Etikettskylten får väl hänga med på dagens skyltsöndag!

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Helt klart godkända skyltar! :-)

Jag hörde också gärdebylåten, men kom mer att tänka på en gammal snapsvisa som finns i min repertoar:

♫ ♫♪♪ Ja nu ska vi ut och härja, supa och slåss och svärja, bränna röda stugor, slå små barn och säga fula ord! ♫ ♫♪♪

Ooops! :-)

Shamrock sa...

Efter att jag fick barn blir jag rörd och gråter för allting och det blir värre med åren

Comsi comsa sa...



Såg också nationalfirande och berördes....
Drömmen du hade talade till dig, ryt ifrån vettja. ☺

Kramen ♥

JaanaM. sa...

Njut nu av vinet! Det är du värd!

BP sa...

Håller med AMA! Skyltarna är mera än godkända - för här skyltar du ju med ditt jobb och den grymma arbetsstressen du och dina kollegor utsätts för. Just den här skyltningen är oerhört viktigt så att folk får upp ögonen för er situation. Det du! Riktigt bra gjort och stort tack för både skyltningen och länken. Du är bara sååååå bäst!

Hoppas du kan slappna av nu i några dagar... om du inte kollar Dam-VM då. Men den kanske gör att du somnar framför tvn;-)

Kram!

Anni sa...

Tänk om det var så där smidigt att föda barn, då skulle du inte ha så mycket att göra och samtidigt skulle det säkert finnas väldigt många barn i världen! Jag skulle i alla fall ha ett helt gäng till!

Kolonilotta sa...

Det låter absolut som en perfekt avslutning på helgen! :)
Det är du mer än värd!
Ha en fin dag!
Kram.

Susjos sa...

Haha Ama, den texten har jag oxå sjungit! Tror det var på festerna på KTH dit vi Röda Kors studenter blev inbjudna till och fick sjunga massor av nya texter!! :-)

marilyn sa...

Tack för kommentaren om min hårfärg :) Nu är du värd lite ledighet. Jag arbetar också i vården men på ett äldreboende. Det tar på kroppen och knoppen när man jobbat helgpass och då blir jag också extra grinig och sentimental. Jepp, så är det! Ha det fint!