onsdag 29 juli 2015

Det regnar ,regnar och molnen hänger så lågt att de kan trilla ner...

Medans den regniga sommaren fortsätter här i Sverige så längtar jag innerligt efter semestern och är glad att jag faktiskt till slut tryckte på "köpa knappen" på en resa till Grekland nu snart...kan säga att jag inte ångrar det ett dugg! Fast sonen på Malta är avis på svalkan här, det är ju istället väldigt varmt när nere vid medelhavet! 

Våra kompisar Y och T semestrar just nu i Dalarna, och fick denna bild och en en undran om det kändes bekant.

...såklart minns jag första deltävlingen för mej och schlagerkompisen M,och såklart har jag ett litet minne från Leksand också!!!
Denna regniga onsdag så laddade jag med att förbereda mej för sista jympapasset innan semestern. Ett 40-50 tal motionärer kom och svettades så vi höll  på att halka på golvet som blev blött av all svett!!! Jäklar så kul det var! Såg ut som man hade duschat efter passet-och ute spöregnande det! Bådar inte gott för morgondagens schlagerpride...men inte annat att vänta än regn...


9 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Men gud så mycket folk som kom och svettades... :)
Regnet fortsätter men någonstans läste jag att vi skulle få fint väder till helgen.
Att ha en graklandsresa att se fram emot nu låter välförtjänt.
Godnattkram ❤

Comsi comsa sa...

Greklandssresa skall det stå och inget annat... :)

Anonym sa...

Även om jag är en "rumpmas-kulla" så har jag
cirka 10 Dalahästar på min fönsterbräda; nästan
alla i den "RIKTIGA" röd-orange- färgen.

Några soliga dagar i Grekland är du väl värd
efter en bedrövlig s.k. sommar i Sverige. Ni
har fått all regn i år, som inte föll i fjol. :(

Ruth i Virginia
(värmebölja f.n.)

Hovdamen sa...

Nä gud vad trött jag är på detta väder! Som tur är så har även vi en resa bokad, till Torrevieja i september. Det gör mig ngt lugnare.

Susanne sa...

Härligt att ha något varmare att se fram emot.
Tror att träningen har påverkats av vädret denna sommar, tycker att det är ovanligt många på passen.

TantGlad sa...

Vilken tur det väntar en resa för dig. Förstår du längtar för vädret är inget att hurra över.
Nu vill vi ha sol och värme, annars får vi ta och strejka haha.

Soliga kramar.

BP sa...

Du kan vara såååååå glad att du tajmade din resa helt perfekt. Det här vädret gör ju att man blir totalt deppig.
Även här ser jag på det öppna gymmet i Täby Centrum att det är många som springer på dessa löpband. Tror också att de utnyttjar det såliga vädret. Annars hade de flesta nog legat och solat på någon strand.

Mias Mix sa...

Kul med gympan! Och så himla skönt att åka iväg till Grekland! Grekland är så härligt, sol, värme, god mat, fina stränder. Och så vackra hus!
Vi hade ju två fina veckor i Österrike så jag har inte hunnit ledsna på sommaren här hemma ännu. Men såklart, det lockar ju inte direkt som nu när jag ska ut till stallet och rida i regn...

Ama de casa sa...

Vilken tur att vädret skärpte till sig :-)

Här är det grymt varmt nu. Säger dom som får vara ute... ;-)