lördag 18 juli 2015

Flygande hjälp och jobb igen...

Fick en bild från maken i Milano idag, laga flygplan i +37 gradig värme blev säkert lite svettigt.  Lustigt nog så var några grannar till oss i Milano just nu, och kom inte hem tack vare det trasiga planet,så de fick stanna en natt extra. berättade via facebook att hjälp var på väg i form av min man! Ska bli kul att höra om de sågs på planet hem sen?!

Min smarriga middag var jag väl värd efter att ha städat och torkat golv idag, sen ut på en joggingrunda. Nu är jag redo för två nattpass på jobbet. Vet att några är tillbaka från sin semester,och några går sista natten i natt innan deras semester börjar. Jag har två veckor kvar, biter ihop.

5 kommentarer:

Susanne ❤️ sa...

Den goda maten var du verkligen värd :)
Och härligt att ha en make som kan laga plan ;) då lär ni aldrig behöva fastna ngn stans där ni inte vill vara på grund av det felet haha
Du är duktig som biter ihop finaste !! Själv har jag äntligen semester nu !!!
Kramisar

BP sa...

WOW! Det är inte ofta man ser ett trasigt flygplan och en irl bild tagen av "räddaren i nöden". Men jag avundas inte din man i 37 graders värme... vilket otroligt ansvarsfullt jobb!

Snacka om sammanträffande att era grannar skulle ta hem just det planet. Tror dom var inte alltför ledsna att få en extra natt i Milano.

Nu önskar jag dig som alltid en lugn natt på jobbet. Å du - två veckor går fort.

PS. Den maten hade jag kunna mumsa i mig utan minsta problem:-) DS.

Comsi comsa sa...



Hoppas era grannar kan stå och fläkta medan mannen lagar planet, tjänster och gentjänster, ha ha ha.... ☺

Ha några bra arbetsnätter nu, efter dem är du ännu närmare din semester.

Kramen ♥

Ama de casa sa...

Vilket sammanträffande! Jösses... Ni har verkligen jobb som gäller livet, båda två.

Tur att det finns såna som ni! :-)

Kolonilotta sa...

Vilket otroligt sammanträffande! :)
Nästan lite läskigt!
Å gud så gott det där ser ut! Mums....!
Hoppas du får lugnt på jobbet.
Dina två veckor kommer säkert gå jätte fort nu när du varit ledig och samlat ny energi! ♡
Kram Susanne