torsdag 23 juli 2015

Svamp och schlager

Nu börjar facebook och instagram fyllas med kantarellbilder, så jag hänger med i trenden. Men dessa är inte plockade i svenska skogar, utan köpta i butik, plockade i Litauen. Smörstekte dem-och de smälte i munnen!!! Sååå gott!!!

Semestern får vänta lite till! Nu har jag äntligen fixat ett nattbyte, så jag kan följa med på Schlagerpride nästa torsdag! Jobbar igen den natten veckan därpå...heelt okey! Jag kan vänta liite till på semestern!
En bra natt på jobbet, och en bra sovdag- nu kör vi en natt till...

7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Du gör som jag oh går in på ICA/Coop och köper din svamp. Ganska klokt egentligen - man slipper ju fästingar och dessutom rengöring av svampen;-)

Schlagerpride måste jag kolla upp. Den "riktiga" Pridefestivalen går vär den 1 augusti. Så Schlagerpride är en separat tillställning...

Stort Grattis iaf att du lyckades byta. Bra jobbat där!

BP sa...

Alltså det står ju ingenting om Schlagerpride på dera hemsida! Dags att du bli deras ambassadör och sprider vad det handlar om;-)

Comsi comsa sa...


Jag har också fått köpt mina kantareller, steka dem gjorde jag dock själv. :)
Vad bra att du kunde byta så du kommer på ditt Schlagerpride :) det blir nog kul... :)
Din semester väntar och går ingenstans utan dig, he he... :)

Kramen ❤

Susanne ❤️ sa...

Haha du är som mig;) önskar att jag kunde / orkade gå ut och hitta själv ...
Du borde vara ambassadör för melo/ Pride och eurofestivalrrna !!!
Du kan vet ju allt !!! Love it ❤️
Kramisar

Ama de casa sa...

Haha! Jag plockar också min svamp på det viset. Förutom att dom finns i bekväm plockhöjd där i hyllorna, så finns det dessutom skyltar som talar om vad det är för svamp. Svampar kan vara sååå lömska! Det finns ju till och med falsk kantarell... :-)

Åh! Du får en schlagerdos såhär mitt i sommaren! Lyllo... :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Borde också ut och leta svamp, men tänkte i alla fall satsa på att plocka lite blåbär idag. Skogarna svämmar över just nu.

Ama de casa sa...

sv: Om du tror att den där veckan som du leder över mig gör dig mycket visare, så glöm det! ;-)

Kul att vi är så jämngamla! :-)