onsdag 9 september 2015

Blandade minnen från Korfu

Strandhäng

Ljummet hav

Ett glas rött på balkongen

Solnedgång

Korfu stad...liknar Italien

Ballongmannen

Kvällsbild från Korfu stad

Vågade kompisar

En Mojito i eftermiddagssolen
Skönt med lite härliga semesterminnen så här i jobbstarten.. en lite intensiv natt(hjälpte en flicka och en pojke till världen), och jag glömde visst bort att dricka ordentligt, för i morse strax innan morgongänget kom så fick jag ett blodtrycksfall sittande på en stol! Det svartnade framför ögonen, men jag var snabb och böjde ner huvudet så jag fick lite blod till huvudet och inte svimmade :-) En snäll kollega hämtade ett stort glas juice till mig så jag piggnade till. Toksovit idag till kl 17. Maken har  lagat en smarrig lasagne,så nu är jag redo för natt nr 3.

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Så inbjudande att gå rakt ut i vattnet när jag kom in hit. =)
Riktigt fina bilder du bjuder på och en underbar solnedgång.

Blodtrycksfall hade jag ofta som ung, svimmade aldrig men det svartnade ofta framför ögonen, fick så en gång på bussen och i 18 års åldern var jag så känslig ifall någon skulle se att jag höll på att svimma, tyckte det var pinsamt, Men som sagt så svimmade jag aldrig.

Att jobba natt måste ta på kroppen, sömnen på dagen kan som jag förstått aldrig bli densamma. Eller kan den det? Man kanske kan vänja sig, vad vet jag. =)

Kramen på dig ♥

BP sa...

Dregel, dregel över dina underbara semesterbilder. Härliga minnen å nå't att satsa på till nästa semestern!

Blodtrycksfall är inte alls roliga. Maken råkade ut för sådana ett tag sedan. Hade en kollega som också drabbades av de. Bäst at alltid ha en flaska vatten/juice/energidryck i bakfickan på byxorna. För ni bär ju byxor på jobbet! Lova!!!!

Anonym sa...

Härliga bilder! Och det är ju så lätt att glömma det där med att äta och dricka... Särskilt när man blir inne i något spännande och viktigt :) Schyssta och omtänksamma kollegor är guld värt! Kram

Ama de casa sa...

Vilka härliga bilder! Minnen är bra att ha till hands när verkligheten hoppar på en... ;-)

Du får vara rädd om dig och inte slarva med vätskan!
Kram

fialia sa...

Skönt med härliga minnen tills man ser fram mot nästa resa.
Två veckor kvar tills vi åker, tror du jag räknar ner nu?
ha de Fia

Susanne ❤️ sa...

Vilka underbara bilder och minnen :)
Men du måste vara rädd om dig och hålla koll på vätske intaget !!
Kramis

Anni sa...

Fantastiska foton, gudars så skönt det ser ut!
Blodtrycksfall får jag till som tätt, liksom mina barn. Vi har begåvats med lågt blodtryck helt enkelt. Fast jag har nog aldrig fått det sittandes på en stol utan snarare när jag reser mig från lågt sittande ställning.