lördag 12 september 2015

Matbilder från Korfu

Vi börjar med den obligatoriska grekiska salladen.

Mixad grillad fisk. Smakade de små friterade akvarie fiskarna...nja inte min smak.

En favorit...

Det bjöds på frukt efter maten

Svärdfisk

Köttet simmar i såsen,men det var gott. En kötträtt a la Korfu med potatispuré.

Kyckling

...och igen pasta med havets läckerheter

En jättestor Gyro!

Frukosten på övernattningshotellet var sådär. Godast var den grekiska yoghurten. Osten var varm, äggen var iskalla och kokta så länge att de var gröna inuti. Fetaosten smakade inte fetaost..

Kycklingsouvlaki

Avslutar med en Korfu öl...
En skön ledig lördag som jag tillbringat i "trädgården" som håller på att växa igen! Å maken och jag går om varandra, han jobbar hela helgen då jag är ledig.


10 kommentarer:

BP sa...

Du tjejen, det är inte schysst, inte schysst alls!
Tänkte precis gå och lägga mig och gör misstaget att kolla din blogg. Kommer inte kunna sova nu, för nu dreglar jag ju bara efter allt du visar i matväg från Korfu!

Älskar all mat du lägger upp på ett fat - liksom bara att ta för sig alltså (utan äggen då) - speciellt rätterna med fisk och skaldjur.

Kommer aldrig att föråta dig - jag lovar;-)

PS. Tack för den kulinariska bloggkavalkaden:-) DS.

TantGlad sa...

Så mycket gott du visar. Jag blir så hungrig och sugen på att testa allt du visar. Dina bilder. Matbilder ser så inbjudande ut.
Tänk om det fanns testblogg haha.....så man kunde smaka mat genom bloggen.
Synd på frukosten att den var sisådär. Man vill äta god frukost.
Ja oj som en trädgård kan växa. Man får hålla på jämt om man vill ha den i toppskick.

Ha en underbar söndag.
Kram.

Geddfish ♥ sa...

Gomorron!
Tack för kommentar i min blogg!
Åh, så mycket god mat du visar. Ska själv till Kreta början oktober och får väl då mumsa en massa gott.
Nu ska jag inta kaffe med tilltugg och sen min havregrynsgröt. Kram!

Ama de casa sa...

Så mycket mumsigt! Fast dom där hårdfriterade småspiggen hör inte till mina favoriter heller... :-)

Comsi comsa sa...



Oj vad mycket mat, tur det är morgon och att jag inte är hungrig.

Solig kram på dig ♥

KajsaLisa sa...

Oj, mycket att välja på, men första bilden gjorde nog mest intryck. Jag tror det blir grekisk sallad idag :)

Ami sa...

Oj, så mycket god mat du visar! Får nog gå och äta något nu känner jag :)
Ha en fin söndag

Anonym sa...

Sallad, musslor,svärdfisk m m. Vad gott!
Även surströmmingen nedan tilltalar mej!
Ha en skön söndag!

fialia sa...

åhhh, Gyro, det var länge sen jag var i Grekland, så gott. Men allt såg gott ut, men friterad småfisk e jag inte heller så förtjust i.
ha de Fia

Anni sa...

Här finns det betydligt mer som jag klan tänka mig att mumsa på! Fast inte den varma osten eller de gröna äggen ...