torsdag 24 september 2015

Wien minnen

Som ni kanske minns så var jag på ESC i Wien detta år i maj månad...

Här anländer vi till Vienna,Österrike!

Några helt galna dagar låg framför oss!

Hann inte med så mycket kultur..men här är vi utanför Stephansdomen

Och här är rådhuset ..tror jag?!

Man kunde inte undgå att det var ESC i stan!

Bier und schnitzel danke schön!

Glada spanjorer i Wien

Rådhuset igen...

God schnitzel jaa!

Friedensreich Hundertwassers hus..läcker arkitektur!
Varför alla dessa Wien minnen idag? Jo, jag körde nämligen maken till Arlanda i morse,för han skulle flyga till just Wien idag! Min man (som är ett sladdbarn) och hans fem äldre syskon flög till Wien idag för att fira hans äldsta brors 75 årsdag! Även systern från USA är med. De har hyrt en våning mitt i centrum och kommer att få några roliga dagar i Wien,det är jag helt säker på..trots en del regn (som vi också hade i våras)...

Själv laddade jag för uppföljningen av IW filmen med en ledaruppföljare..och jag blev godkänd, puh! (bara så jobbigt att se sig själv på film!). Körde sen mitt pass, peppad och glad! Handlade lite extra god mat till en ensam middag och njuter av min nionde lediga dag/natt...jo, ibland får man till det!
Laddar om inför den stundande jobbhelgen, känns helt okey!

9 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Härliga minnen att se tillbaka på! :)
Den där schnitzeln ser ju förbaskat God ut!
Vilken härlig helg din make garanterat kommer få med alla syskon samlade!
Lycka till med jobb i helgen och alla söta små barn du skall hjälpa till att välkomna in i världen!
♡♡♡
Kram Susanne

znogge sa...

Wien verkar vara en härlig stad! Tror att den hamnar på min storstadslista :-)Alltid lika härligt att plocka fram reseminnen.

Trevlig fredag!

Bosse Lidén sa...

Deras schnitzlar är underbara. Wien är en av mina favorithuvudstäder. Otroligt rent och fräscht på allmänna platser. Blev du inte sugen på att hänga med? Kram Bosse

Ama de casa sa...

Härligt med en tripp till Wien! Fast din tur var ju ÄNNU bättre när det var årets höjdpunkt i stan :-)

Decdia sa...

Vad coolt att du var på plats när Sverige vann!

TantGlad sa...

Vilken härlig stad och härliga minnen.
Sen du som sitter och bara strålar. Sååå snygg du är. Wooow.

Ha det jättefint.
Kram från mig.❤

Comsi comsa sa...


Fin stad och god mat. =)

Kramen ♥

BP sa...

Vilka härliga minnen. Du får hemskt gärna visa fler. Å Schnitzeln är ju stort som ett dasslock. Huset var fantasifullt och riktigt läckert. Absolut inget jag förnippar med Wien direkt, mera med Berlin faktiskt.

Antar att du är aaaaaaningen avis på din make just nu eller;-)

Det är väl självklart att du blev godkänd, troligen fick du t o m MVG:-)

Anni sa...

Nästa vår du, då blir det party på hemmaplan!