torsdag 10 mars 2016

Tre små primadonnor

Jodå, det är finalvecka, så det blir lite schlageryra här inne hos mej idag också! Här ses faktiskt inte bara schlagerbönor, vi jobbar alla inom samma yrke också! Träffade på vår kollega på Friends Arena året 2013, då Robin gick och vann. Tyvärr känns Friends Arena alldeles för stort för mellofinalen,så vi har inte varit där fler gånger. Ska bli så spännande med Schlagerfesten i stan på lördag!
Vem vinner då?? Ja, måste fundera lite mer på det och lyssna på låtarna igen, men (tyvärr) det verkar som Frans är favorit...
Dagen idag har jag varit inne på jobbet och diskuterat vårt upplägg i teamträningsgruppen inför våren.  Nu är jag helt ledig hela helgen...men inte min man, vi går om  varandra helt denna månad, för honom är det jobbhelg ( och ledig det var han förra helgen då jag spenderade den i Halmstad!), och nästa helg så jobbar jag! Häpp!

9 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Lite tokigt att den ena jobbar och tvärtom... Hoppas ni snart får synka i ledighet. .. kram ❤

Comsi comsa sa...


Lite tokigt att den ena jobbar och tvärtom... Hoppas ni snart får synka i ledighet. .. kram ❤

BP sa...

Vilken härlig gladbild. Love it! Du får mig nästan intresserad av schlagern, fast bara nästan;-) Men vet du vad - maken min som verkligen ogillar ESC skarpt har självmant lovat att "lida sig igenom" tillställningen. Undrar om det är du som fick honom att ändra attityd;-)

Det som är bra att maken och du möts i dörren är ju att ni aldrig nöter på varandra och njuter dubbelt av samvaro när ni är på semester till exempel. "I know the feeling" kan jag säga:-)

znogge sa...

Otur att ni går om varandra men hoppas det stämmer bättre framöver! Ja, Frans ligger nog bra till och i morgon vet vi...

anettan sa...

Det blir riktigt spännande i morgon tror jag. Kram Anette

Susanne ❤️ sa...

Stor Kram till dig sötnos !!!
och vi ska på Mellofest här på landet haha glitter och glamour gäller ..
har ingen fjäderboa men vet inte vart man hittar dom heller ??? var har du köpt dina ???
Önskar dig en alldeles underbar helg, med massa roligheter
Sanna

Susanne sa...

Jag har aldrig tidigare varit på Friens (du vet, Fiendeland) men ikväll ska jag på genrepet.

Ama de casa sa...

Vilka snygga primadonnor! :-)

Jag håller faktiskt på Frans. Gillade hans onervösa framträdande när han hade gått till final.

Men - som jag sagt förut - det finns ingen Måns-låt i år.
:-)

Ditte sa...

Jag kommer inte att se finalen och dte gör inte så mycket. Jag förlitar mig först på dig och sedan får jag ju läsa om resuktatet i tidningarna.
Jag kan tänka mig Molly, Wictoria eller Frans....
Vi ligger ju +6 h så det blir mitt i natten om jag sla se och så bar är det inet....Jo. programledarna brukar leverera.
Önskar dig en helt underbar schlagerhelg med dina schlagerpinglor.
Och berätta!
Kram!