lördag 23 juli 2016

Bodega Bay

Sommar i Sverige och jag laddar inför natten genom att njuta i solen och lyssna på dagens sommarpratare Carola! Ett trevligt sommarprogram gjorde hon.

Fortsätter med reseminnen från Kalifornien resan. Efter Santa Rosa åkte vi mot Bodega Bay, där Hitchcocks "Fåglarna har spelats in.

Kyrkan här var visst med i filmen...

Jodå,så var det !

En hel butik med minnen från filmen.

Tippi Hedrens autograf minsann! ( hennes dotter är skådespelerskan Melanie Griffith)


...med Hitchcock

Vi fortsatte färden nerför Highway 1

Så vackert med alla dessa kitesurfare!



Målet för dagen var den pittoreska lilla staden Carmel

Där det blev mörkt på kvällen!

Hotellet hade den bästa frukosten, bl.a spenatpaj, färsk frukt och ägg!
Nu bråttom till jobbet och nattens extrapass!

4 kommentarer:

BP sa...

Undrar om det här inlägget inte var ditt allra vassaste från Road trippen. Bilderna var ju hur roliga som helt - speciellt tripp-trapp-trull bilden där din man liksom "överskuggar" er andra. Jo, han är ju lika lång som maken min;-)

Hitchcocks Fåglar har jag sett flera gånger och det är kanske därför jag inte gillar måsar och duvor när der flyger några centimeter över mitt huvud. Konstigt, men så är det.

Sista bilden: Mums säger jag bara. Äntligen ett amerikanst hotell som satsade på en "hälsofrukost" i stället för äckliga sötsaker.

Hoppas det kommer fler bilder:-)

Hoppas att du kan njuta lika mycket av natt 2 som du kunde göra i solstolen - lugnt oh fint alltså;-)

Ama de casa sa...

Bodega Bay hade lite tur där att Hitchcock valde just dom - fåglarna är ju verkligen en klassiker som dom kan leva bra på :-)

Men vilken konstig frukost! För att vara i USA alltså... ;-)

Hoppas nattens extrapass har varit lugnt.

Ha en skön söndag!

Ditte sa...

Oh! Om man glömmer att skriva i att man inte har blogger (konto i Google) så blir det till att göra om...
Ska skärpa mig.
Tänk vad mycket ni hann både se och uppleva under er "roadtrip". Klart bra planerad och strukturerad.
Roliga bilder och "Fåglarna" minns jag både från filmen och här på plats.
Och visst är Carmel en trevlig stad!
Frukosten på bild är helt i min smak!
Hoppas nu natten blev lagom och med lagom antal födslar.

Mias Mix sa...

Huu den filmen är ju hemsk! Fast det var bra många år sen jag såg den. Men dina bilder är jättefina!!