söndag 24 juli 2016

Kalifornien-skyltar

Skyltsöndag idag, börjar med denna skylt från nätet...

...men fortsätter med skyltar från vår roadtrip i Kalifornien. Denna skylt kommer såklart från Alcatraz.

Denna t-shirt såg jag ( men köpte inte..hehe) i San Francisco.

Utanför Susie´s bar i Calistoga

På piren i Santa Barbara var det inte bara förbud mot högklackat,inte heller barfota fick man gå!

En polisbil i Santa Barbara..."dedicated to serve"...

Äntligen hittade jag skylten för hund och elefanternas vattenhål!

Skyltar igen från Bodega. Vi tackar BP för skyltsöndagen, alltid lika roligt tycker jag!
Jodå, jag fick göra rätt för min dyra insats på jobbet i natt ( dyrt alltså för landstinget att ta in mej på kvalificerad övertid) hade en intensiv svettig inledning som sen lugnade ner sig under natten. Det blev en sovdag i värmen, sen god middag och vin ikväll...för i natt är jag ledig. Nästa vecka gör jag många ordinarie nattpass!

9 kommentarer:

TantGlad sa...

Haha....Du hade en rolig skyltning. Gillar gillar!!

Lite God middag och lite vin i sommarvärmen är inte fel inte. Njut på.

Ha det jättegott fina du, och Kramelikram.

BP sa...

Alltså jag undrar om inte det här inlägget till Skyltsöndag var det bästa du någonsin lagt upp. å himla bra skyltar och vilken variation.

Älskar den utanför Susie's bar - klockrent!
Åsså undrar jag vad man ska ha på fötterna när man går på Santa Barbaras pir - flip-flops eller jympaskor eller...

Watering hole för hundar och elefanter - aningen liten för en elefant skulle jag säga:-)))

Tack för en helt underbar skyltning.

Beundrar dig att du lyckas sova dag när det är så varmt ute. Men jag tror nog att du ligger i solstolen ute och tar igen dig efter jobbnätterna.

PS. Det förvånar mig lite att du inte är med på Pride nästa vecka. Det brukar du och kompisen ju vara... DS.

Comsi comsa sa...


Ha ha, här fanns det klockrena skyltar, så himla bra.. 🤗🖒😁
Kram ❤

Comsi comsa sa...


Ha ha, här fanns det klockrena skyltar, så himla bra.. 🤗🖒😁
Kram ❤

Ama de casa sa...

Vilka braiga skyltar! :-)

Det där vattnet räcker bara för en elefant att tvätta näsan med. Det vet jag av erfarenhet ;-)

znogge sa...

Vilka härliga och bra skyltar! Önskar dig en bra start på veckan :D

Kram

Geddfish ♥ sa...

Gillar dina utländska skyltar, mycket sting i dem, pekar inte ut nån särskilt, braiga allihop ;)
Den kvava dagen har i skrivande stund övergått till åska och skyfall·
Kram ♥

Ditte sa...

Läckra och roliga skyltar som gav mig många skratt och en del "flash backs".
Låter bra att du nu kan vila dig i form för du har ju schlagervecka denna veckan med Pride.
Önskar dig en bra vecka!
Och du! Landstinget kan gott betala rejält för att få personal. De kan dra ner på annat...

Mias Mix sa...

Kul skyltar! Skulle gärna sett en elefant där vid skålen :)
Sjukhuset har tur som har dig!! För att inte tala om alla föräldrar!