måndag 22 augusti 2016

Det "blommar i trädgården"!

Är lite stolt över tomatplantan som jag fick i maj av en i bokklubben, trodde väl aldrig att det skulle bli några tomater!

..och vårt äppelträd vid förrådet växer så det knakar, och i år har det blivit riktigt stora äpplen! 
...trodde jag skulle som vanligt köra mitt jympapass innan natttjobbet idag, men ser på F&S-schemat att det är dags att licensiera en ny basjympaledare på "min" tid kl 18, såklart åker jag dit och hejar på. Sen dags för ännu två nätter på jobbet, men sen så lite ledigt...känner att jag behöver vila mej mera. Sovit 12 timmar i natt!

6 kommentarer:

znogge sa...

Skönt att lite ledighet väntar runt hörnet :D

Ditte sa...

Förstår att du behöve rlite ledigt efter dina nattpass.
Skönt att det då inte behövde bli ett gympapass. Eller inte?
Fint med dina tomater och äpplen.
Du har vårdat dem ömt!

BP sa...

Grattis till att tomatplantan har överlevt och kommer att leverera åtminstone de två tomaterna som du visar på bilden. Bra jobbat där!

Å ditt äppelträd ser ut att ha precis lagom med frukt så att du slipper slänga hälften, eller än värre att du är tvungen att göra äppelmos;-)

Som vanligt önskar jag dig en lugn natt och många timmars återhämtningssömn sedan.

Ama de casa sa...

Jag tycker din trädgård ser lite fruktad ut... ;-) Så trevligt när det är dags att skörda frukterna av allt slit :-)

Hoppas natten var lugn.

Comsi comsa sa...


Titta, trädgården lever... :D))

Kram på dig ♥

Ami sa...

Så gott med egenodlade tomater! Jag hade med mig en planta från Sverige i maj som stendog när den kom ut här nere på vår terrass :(
Skönt att du snart får lite ledighet :)
Kram