fredag 26 augusti 2016

Skönt med ledig fredag

Äntligen var det dags att gå till frissan och få nya slingor och klippa håret, utväxten var inte kul efter sommaren! Är mycket förtjust i min dalahäst som nu sitter uppe på väggen.

I morgon är jag bjuden på Trädgårdsparty hos en kompis som har fyllt 60 år, passade på att köpa blommor idag, hoppas hon inte läser min blogg idag!

Fick ett smarrigt tips på jobbet på en laxrätt, som jag passade på att överraska maken med när han kom hem från jobbet ikväll. Laxfilé med en fyllning av kräftstjärtar, creme fraiche, majonäs, dill och västerbottenost och en topping av löjrom..men det blev istället vanlig röd kaviar. Gott var det i alla fall!

10 kommentarer:

BP sa...

Gillar din fina dalahäst och absolut diggar dig framför den. F*n så snygg du är:-)

Å maten är det då inget fel på heller, verkligen inte. Å jag är helt säker på att maken din älskade laxen.

Å trädgårdspartyt lär du väl avrapportera antar jag;-) Ha det riktigt roligt där!

Comsi comsa sa...


Så fina ni är både du och dalahästen. 🤗
Laxen såg jättegod ut, detta måste provas..
Fina blommor...

Kram och trevlig lördag ❤

Comsi comsa sa...


Så fina ni är både du och dalahästen. 🤗
Laxen såg jättegod ut, detta måste provas..
Fina blommor...

Kram och trevlig lördag ❤

Ama de casa sa...

Visste väl att du skulle bli superfin efter besöket hos frissan! Ja, det var du ju redan innan också :-)

Maten såg supergod ut!

Och vilka fina blommor! Ha det så kul på trädgårdsfesten :-)

znogge sa...

Vilken vacker bukett! Den laxrätten får jag lägga på minnet för den skulle nog gå hem här :D

Ami sa...

Den där laxrätten såg väldigt god ut!
Och du ser alltid så snygg och fräsch ut :)
Ha en trevlig lördag

Mias Mix sa...

Du är så jättefin i den frisyren! Och din väninna kommer bli superglad för de fina blommorna!
Laxrätten låter jättegod, förutom majonnäsen och kräftstjärtarna som går bort för min del, men ska nog prova en variant på det där.
Ha en fortsatt bra helg!

Anita Malta sa...

Tycker du alltid ser så himla pigg och fräsch ut men det är klart man behöver fixa håret med jämna mellanrum, var själv hos frissan igår :-)

Dalahästen är ju urläcker och färgstark!! En sån där "vill ha", kanske kan be maken måla nåt liknande, gillar ju färg.

En ljuvlig bukett som födelsedags"barnet" säkerligen kommer uppskatta mycket att få, det där sista ser väldigt gott ut.

Ha det så kul på Trädgårdspartyt :-D Ja, det är klart du har !

Rantamor sa...

Tänk om det bara hjälpte att klippa håret och göra slingor för att se så fräsch ut som du ....

Tjingelingen från Rantamor.

Ditte sa...

Jättesnyggt resultat! Men har men "det" med sig underlättar det ju....
Och "det" har du verkligen.
Och jag tycker du såg så fin ut i håret även innan och piggheten strålar.
Dalahästen är verkligen läcker!
Och läcker ser ditt laxrecept också ut att vara. Ska absolut provas.