torsdag 22 september 2016

Torsdag på Karpathos





Alltså hur vackert kan det bli? Denna vy var jag bara tvungen att stanna för och ta en bild av i morse på min joggingrunda , så vackert!


Dagens lunchvy vid stranden var inte dum den heller.


Jag och Y ikväll...


Maken hyrde en mc idag och åkte runt ön. Jag valde stranden istället , fast jag missade den spännande gamla byn Olympus, men de kurviga vägarna gjorde vi med bilen härom dagen, det fick räcka!


Turistgatan i huvudstaden Pigadia. I morgon blir det en båttur till flera av Karpathos stränder!


Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

BP sa...

Så för en gångs skull skippade du att åka skoter runt ön med maken. Annars brukar du ju vara "spätta". Förstår dig dock. Jag menar du skrev ju att ni bara ska vara där i en vecka och då gäller det ju att få en viss solbränna som ska hålla hela hösten/vintern. Vet precis vad du menar här. Hade nog gjort precis som du! Men, jag minns makens MC-trip runt Cypern. Trots hjälm blev jag hur solbränd som helst - fast med ett visst mönster på ansiktet om man säger så:-))))

Ama de casa sa...

Jag föredrar nog upplevelser framför stranden. Fast kanske inte på en sån där fortmoppe... Dom är läskiga. Men ni fick nog en bra dag båda på varsitt sätt :-)

Susanne sa...

Ni ser ut att ha det så himla mysigt.

Ami sa...

Jag hade nog också valt stranden :)
Ha en trevlig fredag
Kram

Kolonilotta sa...

Asså jogga på semestern?? Bara du är så duktig! 👍
Verkligen vackert där!
Ha det fortsatt fint vännen!
Kram! ❤