måndag 3 oktober 2016

Födelsedag!

Så var det den 3dje oktober igen, tiden går fort och det är min 56:e födelsedag. Maken jobbar till sen kväll, och jag har inget planerat, så skönt! Älskade bror skickar en härlig blombukett.

Nån tårta blir det inte idag. Gjorde äppelpaj i lördags som äts upp ikväll. Denna tårta är från en tidigare födelsedag!

På F&S bjuds det däremot på tårta idag, Sollentuna föreningen firar 33 år, massa aktiviteter under dagen, och mitt baspass är inställt, så jag åker inte dit...

Går istället ut i solen för ett joggingpass dagen till ära! PS. Jag är jättenöjd med mina tatuerade eyeliners, de ska fyllas på senare i oktober. DS

Åker till Coop och köper trattkantareller ...

...och en flaska Bollinger, det är ju ändå födelsedag! Kantarellsoppa till mej, maken som inte gillar svamp får äta chili con carne från lördagens fest när han kommer hem från jobbet.


Blev så överraskad i lördags då det stod en liten bag från Efva Attling bland blommor och vinflaskor. Maken överraskade med örhängen som matchar silverbröllopspresenten- halsbandet "loveknot" från just Attling!

På Facebook har jag blivit bombarderad med födelsedagshälsningar, så roligt! Även med härliga fotominnen, som här : Y och jag i Grand Canyon.

...och här i San Francisco!

Detta minne dök upp från jobbarkompisen! Järvsö-minnen!

Ett minne som är några år gammalt, som jag fick av Marlene på Facebook!
Snart är min födelsedag till ända....och mitt 56:e år kan börja! TACK för alla grattishälsningar!!!

11 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Grattis igen! 🌷
Skulle aldrig gissat att du fyllde 56 är, skulle snarare tippa tio år mindre.

Stor kram och godnatt ❤

BP sa...

Säger som Comsi comsa - GRATTIS igen! Bra att skicka en hälsning till dig på den riktiga födelsedagen om man säger så:-)

Det jag fastnar för här är svampsoppan, för precis som din man så gillar inte min man svamp heller. Okej då vanliga tråkiga champinjoner som inte smakar någonting äter han, men underbara trattisar nobbar han;-)

Så kul att se att du fick ytterligare något godis från Efva Attling. Är ju också en fan av henne:-) Å maken din - ja, han verkligen måste ÄLSKA dig:-)

Hoppas maken din har kommit hem nu så att ni kan "födelsedagsgosa" lite;-) Kram:-)

Ama de casa sa...

GRATTIS igen! Här fyller du fortfarande år :-) Ja, och du har ju hela månaden på dig.

Vilka härliga grattishälsningar du har fått, och örhängena - wow!

Fortsätt nu fira, gamling... :-D
Kram

Kolonilotta sa...

Stort grattis igen! 😙
Men 56??? Det kan man absolut inte tro.
Du är ju helt klart den snyggaste 56 åring jag sett! ❤❤❤
Härligt att du firade lite även om du blev själv på kvällen. Otroligt vacker bukett du fick av din bror.
Och örhängena från maken var jätte fina. Som sagt! Stort grattis igen fina fina Susanne! ❤

znogge sa...

Grattis till dig så här en dag i efterskott! Vilken ypperligt bra dag att fylla år på dessutom! Så snyggt med matchande örhängen till halsbandet :D

Kram och god morgon!

Susanne sa...

Ser ut som din dag blev himla bra.
Kram

FREEDOMtravel sa...

Grattis!!! Gillar Friskis & Sverttis tårtorna :)

Susanne ❤️ sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft så härligt och som det ska vara !
Din energi är enorm och önskar att jsg hade hälften av den :) och stort Grattis igen sötnos❤️

Ditte sa...

Stort och försenat grattis! Från hela mitt hjärta. Och åldern, tja den är ju evig. Visst!
Låtergott med din svampsoppa och bubbel därtill! Verkligen!
Härligt med dessa örhängen från maken och Efva Attling! (Har också ett par av dessa som används flitigt. Är så förtjust i hennes smycken.)
Härliga bilder av en härlig bloggvän.
Stor kram!


Klimakteriehäxan sa...

Grattis! Väl värd en fin blombukett! Och lite silver från fru Attling är ju inte heller fel ...

Mias Mix sa...

Stort grattis i efterskott! Du ser så ung och fräsch ut så man skulle aldrig gissa på 56! Fina tårtor :) Bollinger är underbart god! Och vilken make du har, nu har han samlat många pluspoäng :) Ja kul med facebook, man blir så firad och ihågkommen :) Och allmänt kul med facebook för att man kan hålla kontakten med gamla (och nya) vänner!