tisdag 14 mars 2017

Omkullkastade planer

Idag hade jag äntligen en date med syster som skulle ta sig hit från Vällingby, och det gick ju hur smidigt som helst,då det från Brommaplan går en buss som stannar här i närheten. Efter att ha tittat på vår fina lägenhet så gick vi till Mall of Scandinavia där syster fick en klippning av mej och så lite lunch på Egon. Men planer om en helt ledig tisdag gick i stöpet då de hörde av sig från jobbet och undrade om jag kunde jobba i natt. I stället blir jag ledig på torsdagnatten, så det är helt okey, förutom att vi flyttat fram tiden för IW i morgon på F&S till redan kl 17.30, så jag får väl ställa klockan på ringning i morgon.  Fick skynda hem från "mallet" och lägga mej en stund och vila, för jag har varit vaken redan från kl 07 i morse, och det går inte om man ska jobba natt!

6 kommentarer:

BP sa...

Härliga matbilder från Egon:-)
Dina kollegor på BB kan vara glada och tacksamma för att du är så flexibel och går med på att byta nätter. Hoppas dock att det i gengäld blir en riktig långhelg för dig. Håller i alla fall tummarna för det.

Önskar dig som vanligt en riktigt lugn natt:-)

Comsi comsa sa...


Tänker desamma som BP - kolleger och chefer måste vara grymt tacksamma över dig och din flexibilitet...

Stor kram ♥

Geddfish ♥ sa...

Jag hoppas verkligen du får kompensation, när du blir inkallad med så kort varsel!
Toppen juste av dig att ställa upp så!
Önskar dig ett lugnt arbetspass.
Godnattkram 💚

znogge sa...

Imponerande att du kunde ställa om så snabbt men jag kan tänka mig att det var uppskattat. Hoppas passet blir lugnt och fridfullt.

Kram

Ditte sa...

Trevligt med systerdate i M.O.S. och så god maten såg ut.
Och visst kan det vara smidigt att förflytta sig kommunalt, bra med bussar som går tvärs.
hyggligt att du ställer upp och jobbar när du inte alls var beredd på det- för att jobba natt är ju en annan omställning.
Önskar dig en lugn natt.
Kram!

Ama de casa sa...

Oj! Du ligger verkligen inte på latsidan på en fläck! Vilken tur för både personal och mammor att du ställer upp med så kort varsel!

Tur också att det finns så bra förbindelser till syrran - tvärförbindelserna är inte alls så bra många gånger.

Hoppas natten var lugn!