fredag 16 juni 2017

Inglasning med bekymmer

Nu är inglasningen färdig!

...men idag efter kl 12 skulle han komma hit och lägga i den sista plåtbiten , och sätta upp solskydden.

Men det dröjde och dröjde...jag och Maja vi väntade och väntade....när klockan närmade sig 15 så ringde han, från andra sidan stan, han skulle kunna komma vid 16- 16.30 tiden...
Äntligen kunde jag gå ut på en joggingtur, och handla lite innan han kom. Nu är allt på plats,men tyvärr blev det en rispa, en skada i ett glas när han visade mej hur solskydden fungerade, så nu ska en glasruta bytas ut! Alltid är det nånting! Nu ska jag efter en väldigt lååång ledighet cykla till jobbet....känns lite konstigt...

4 kommentarer:

BP sa...

Och det på din sista lediga dag - suck! Men eloge till hantverkaren som jobbar till efter fem en fredag, då de flesta byggarbetarna slutar klockan 13:00.
Osis med repan!
Hoppas du kan skjuta glasskivorna låååååångt åt sidan när du vill sola på balkongen, samtidigt som jag hoppas att solskyddet är effektivt när inglasningen är stängd, för annars går mina tankar till bastu.
Vet ju att ni glasade in balkongen för Majas skull, och hon gillar nog inte bastuvärme;-)

Ditte sa...

Vad trist! Men hoppas nu bytet går smidigt. Bra med solskydd för det är lätt hänt att det annars blir väl varmt...
Önskar dig en lugn jobbnatt.Önska kan man ju åf göra.
Kram!

Ama de casa sa...

Men vad trist att det blev en repa där, men tur ändå att den uppstod när han var kvar så ni får det åtgärdat!

Men tvärt emot vad BP säger, så tror jag att Maja VILL ha bastuvärme. Katter älskar ju värme :-)

Hoppas att allt löser sig till det bästa!

Ami sa...

Så tråkigt att glaset måste bytas ut! Och trist med väntetid.....Men det ser väldigt fint ut!
Kram