söndag 11 juni 2017

Landetsöndag och skyltsöndag

Godmorgon landet! Efter ett rejält regnväder under natten så sken solen i morse!

Igår kväll myste vi i stugan efter att ha grillat lite kyckling. Jag fick fart på elden i öppna spisen!

Mums med grillat och ett gott rödvin till!

Maja sov faktiskt inne i stugan i natt, och efter att ha tuggat i sig lite gräs i morse så gick hon in i stugan och sov hela dan! Kanske blev för mycket för henne att komma ut i friska luften?!


Vi har "sommar"städat huset från vinterns mus-lortar och annat damm, det tog nästan hela dagen! Gräsmattorna klipptes igår, och idag skulle det räfsas....det fanns att göra, men lite njöt vi av landet i alla fall!


Innan vi åkte hem så hann jag plocka lite liljekonvaljer, såg då att de nästan var överblommade, men några fick följa med hem i alla fall, de doftar ljuvligt!

Nejdå, jag har inte glömt att det är skyltsöndag idag, trots att jag blandar ihop dagarna nu när jag är långledig! Denna bild är väl söt...Maja bland ölen ! Och nog ser man skylten på "ölflaket"?
Dessa bilder får visa situationen på Stockholms förlossningskliniker!

...å den här vara bara för rolig!!!

Denna underbara sommartext finns med i min "Social book" från Facebook.

...och förutom min stortå syns här bilder på mina vänner på facebook....som finns på insidan av min "Social book".
Som vanligt tackar vi BP som förvaltar dessa härliga skyltsöndagar. Missade dock en massa skyltar på landet, men de får jag fota nästa gång!

12 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vad mysigt ni har det där ute! Särskilt nu när råttlortarna och dammråttorna är borta ;-) Tycker att Maja kunde ha gjort en insats där... :-D

Den där "refunds"-teckningen får mig att tänka på en sak...
- Vad är det som äldre kvinnor har mellan brösten som inte yngre tjejer har?

Vet du svaret?
:-D

BP sa...

Vilket otroligt fint lantställe ni har! Å vilket väder! Det hade då inte vi, så du/ni kunde inte valt en bättre helg för att åka till landet. Men regnet igår kväll fick vi också. Å ikväll med...

Maja bland ölen - den katten väljer då inte Whiskas i första hand ser jag :-)))) Min favoskylt den här Skyltsöndagen:-)

Sedan gillar jag sommartexten - så sant och klokt!!!

Sedan förvånas jag en aning att du bara verkar ha tre killar bland dina följare på FB. Jag menar med tanke på ESC så träffar du ju massvis av killar som borde följa dig där.

Tusen tack för härliga bilder från Roslagen och alla fina och roliga skyltar, ja, och för att du tog dig tid att skylta också såklart trots hårt arbete på landet:-)

BP sa...

Svar: Jag är också en nattuggla och har alltid varit. Fast nu som panschis kan man "uggla" ännu längre om man säger så.

Å du - är så glad att du skyltar. Du behöver inte länka. Men nu när du har ändå gjort det så tackar jag ödmjukast:-)

PS. Tyckte väl att det var konstigt att du hade så få manliga följare;-) DS.

Ama de casa sa...

Sv: Haha! Visst hade du fullständigt rätt där :-D

Ha en fin dag!

Geddfish ♥ sa...

Kanoners, som ungdomarna säger.
Fina bilder från ljuvliga landet och kul skyltning!
Glad måndagskram 💕

Ditte sa...

Så fina bilder från landet i Roslagen! Och de är skyltar i sig, "naturliga och naturnära" skyltar.
Tänk att liljekonvaljerna nästa redan är överblommade...Men en fin bukett fick du med dig.
Maja är för söt där på ölflaket. En fin reklamkatt.
Jätteroligt med din "sociala bok". Och fina texter och minnen.
Önskar dig en bra start på veckan.
Kram!

Ami sa...

Vilken härlig helg ni fick i stugan! Och Maja är ju för söt där i ölflaket :)
Haha! Och skyltarna skrattar jag gott åt :D
Ha en fin dag!

Susanne sa...

Så underbara sommarbilder.

znogge sa...

Vilken härlig helg ni fick i stugan! Kanske tog lantluften på Majas krafter ;-)

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Så mysig stuga och så härligt med öppen spis att elda i. Skulle jag också vilja ha.

kattiiiiss sa...

Så skönt att stugan är i ordning nu. Maja är bara så söt!
Underbar bild där hon sitter på stenen :-)

Ha en fin vecka!
Kram K

Susanne ❤️ sa...

Vilket underbart landställe ni har och vatten så nära jag älskar havet och sjöar att kunna befinna sig nära dessa på sommaren är helt underbart Förstår att lilla Maja tycker om att vara där men ser vad vanan finns hihi i öllådan ;)
Hoppas nu att du fått en underbar start på nya veckan
KRAM Vännen