torsdag 13 juli 2017

Ett dygn till havs

SÅ där ja, hemma igen och kan göra ett vettigt inlägg från datorn, med mobilen igår blev det rörigt, haha!
Efter god middag igår kväll så tog vi en drink utomhus, och det var inte kallt ute!

Eller så höll drinkarna oss varma? Jag drack en god passionsfruktsmojito.
Sällskap hade vi också.


...och så en bild till på vackra solnedgången från båten.


Maken vann på rouletten och bjöd på den sedvanliga nattmackan!

Lite tröttare idag...

Men en Aperol Spritz  piggade upp.

Så var vi då på väg genom Stockholms skärgård hem igen. Här syns Prins Eugens Waldemarsudde.

Ångbåten Storskär tuffade förbi

Gröna Lund sett från vattnet.


Djurgårdsfärjorna

Gamla stan.
 Idag åkte vi hem via nya pendeltågsstationen Odenplan! Nu är jag laddad för natthelg!

9 kommentarer:

BP sa...

Härliga bilder från den spontanbokade resan. Underbart! Å ni kunde inte ha valt en bättre kväll, för just igår kväll var nog den varmaste den här sommaren här också.

Åsså tillåt mig att dregla en aning över mojiton:-) Älskar Mojito när det är riktigt varmt - världens bästa törstsläckare:-)

Hanna sa...

Vilka härliga bilder!

znogge sa...

Vilken härlig minisemester ni fick!

Geddfish ♥ sa...

Härlig tur och vackra bilder! Vardagslyx!
För 5 år sen åkte jag denna tur, det är för länge sen nu, men så ska jag ju ta mig till Sthlm först.
Jojo, jag vet att Gospel-körledaren med sambo var med på er tur, men ni känner ju inte honom ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Mysig båtresa. Passionsfruktsmojito lät gott.
Ha en trevlig jobbnatt.

Ami sa...

Så mysigt ni har haft det! Verkligen trevligt med en sån spontanresa :)
Kram

Ditte sa...

Ofta blir spontanresor extra lyckade och ni had eju dessutom tur med vädret. Fina bilder från en fin tur. Och mojito gillas här också.
Vi tar ofta turer med Birka och kan bestämma oss samma dag om vädret ser bra ut så visst har vi som bor i Stockholm det bra förspänt men detta. Med nyladdade batterier, nåja, men i alla fall en kryssning rikare, så önskar jag dig en tämligen lugn jobbnatt.

Susanne ❤️ sa...

Underbara bilder från er mysiga resa !
Spontant blir oftast bäst !!!
Ta hand om dig finaste !
KRAM

Anonym sa...

Från en svenska i förskingringen - Dina foton av Sommar i Sverige
är otroligt vackra. Älskar molnformationerna i solnedgångsfotot.
Varför är molnen i Sverige så mycket vackrare än någon annanstans
på jorden? Vyerna från båten visar Stockholm, när det är som bäst.

(tidigare foton av dej och maken får mej att tro, att
han tycker väldigt mycket om dej) :)

Ruth i Virginia