fredag 29 september 2017

Bokcirkelträff

Ikväll var det dags för bokcirkelträff hos mej. Vi blev fem tjejer som först åt goda ostar och kex, sen bjöd jag på en kyckling som legat och gottat sig i en marinad, stekts på för att sedan ugnstekats färdigt , tillsammans med en tabbouleh och en sallad, smakade mycket gott. Till efterrätt bjöd jag på en knäckig äppelpaj med vaniljsås. 

Vi pratade om mycket, även om boken som vi läst i sommar, där vi alla tyckte olika. Jag gillade den så mycket, så nu har jag köpt bok nr 2 i serien som Elena Ferrante skrivit (är visst 4 böcker totalt)


Jag fick välja bok till nästa gång, då ska vi se vad vi tycker om Linn Ullmans bok: "De oroliga", som handlar en hel del om henne och hennes kända föräldrar.

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Oj vad fint dukat och så god den där maten lät (även om den inte syntes ;-) ).
Ni har så fint i er nya lägenhet - förstår att ni trivs superbra!

Ditte sa...

Vad trevligt med bokcirkel! Och så mycket gott du bjöd på. Kan tänka mig att det blev en fin kväll.

Även vi pratade i senaste bokcirkeln om Elena Ferrante och de flesta var inte så imponerade. Inte jag heller. Linn Uöömans bok tyckte både jag och flera andra om så roligt att höra vad ni kommer att tycka. Men en av sakerna som är roliga just med en bokkubb är ju att prata böcker och tycker alla lika blir det inte direkt några samtal.
Kram och trevlig lördag.

Ami sa...

Förstår att ni hade en trevlig kväll! Och ni har så fint i er nya lägenhet!
Kram och ha en fin lördag

BP sa...

Instämmer helt med föregående "talare" vad gäller den smakfulla dukningen och er fina lägenhet.
Har inte läst en enda bok av Elena Ferrante (än), men har sett den hos Akademibokhandeln där den var månadens bok i augusti. Om du gillade den, borde jag ju också göra det tycker jag;-)

znogge sa...

Vilken trevlig kväll och god mat dessutom. Ferrantes böcker tycker jag inte alls om och har svårt att förstå hur de kan lovprisas så. Men som alltid när det gäller böcker så är det en smaksak. Kan tänka mig att diskussionerna blir bättre när inte alla tycker lika.

Kram och god kväll!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så mysigt, jag skulle också vilja ingå i en bokcirkel. Ferrantes böcker gillar jag inte alls. Så olika det kan vara. Kram

House and Garden by Bia sa...

Kul med bokcirkelträff !!
Varför finns det inte så många av dem ?....skulle gärna vara med i en sådan ;)
Mulet i dag igen....har inte sett solen på hur länge som helst !
Men jag hoppas den kommer innan sommaren, haha.....
Önskar dej en härlig helg !
Kram