tisdag 24 oktober 2017

Extrapass igen

Bilden har inget med dagens inlägg att göra.  Mina kompisar och jag på det sena 70-talet, skulle vara lite konstnärliga, så vi skulle ta en bild av oss i denna position och se allvarliga ut, det gjorde vi alla ,utom en- men det var inte jag! Ser ni var jag är?
Denna dag har jag jobbat extra dvs "gått dubbelt" på Allégården igen, ett kvällspass, som gick väldigt fort faktiskt. Mycket nytt att lära, alla lokaler, alla boende..och all medicin...men trevlig personal och en hel del förvirrade och även icke förvirrade patienter boenden har jag träffat ikväll.
I morgon är det dags för nattpass på mitt ordinarie jobb igen, men först ska en lunchdate hinnas med...

5 kommentarer:

BP sa...

Du tjejen, på den tiden fanns det inga "groupies" - trodde jag då;-) Men du lägger ju upp ett bevis på att de även fanns då;-) Tror jag att jag har hittat dig, men är inte alls säker - längst upp till vänster kanske...

Ja, välkommen till Allégården igen då. Förstår inte hur du orkar faktiskt. Men jag är glad om du är där när jag hamnar där så småningom;-)

Ditte sa...

Vilken härlig bild! Och jag tror du är längst ner till höger. Med glad mun!
Trevligt med Allégården. Helt annorlunda mot barnmorskejobbet kan jag förstå. Kanske hellr inte lika jäktigt. I alla falll hoppas jag det.

Din energi gör ju att du orkar, men ta det varligt.
Önskar dig en trevlig onsdag.
kram!

Ama de casa sa...

Oj vad det är full fart hos dig hela tiden! Energisk som få...

Jag tror som BP - att du befinner dig längst upp till vänster, klockan 11. Eller möjligen klockan 9? Nej. Klockan 11 måste vara du :-)

znogge sa...

Imponerande att du orkar med extrapass utöver ditt ordinarie arbete. Bra kämpat :D Jag är ganska så säker på vem som är du!

Ami sa...

Jag är imponerad över vilken energi du har :)
Jag tror att det är du som är längst upp till vänster!