söndag 15 oktober 2017

Skyltsöndag

Blir några bilder från nätet även denna söndag. Skyltsöndag igen alltså , som BP så fint förvaltar.

Eller hur, tjoho för livet!!!
Mer tokigt och roligt från nätet....

Se där ja!

Här en bild från lokaltidningen i Sollentuna, ser ni mej?


Håller fullständigt med!

Gissa om jag hoppade till när jag gick förbi den här skylten idag! BP:s favoritskyltar hos Claes-Göran, sorry BP om knycker denna skylt av dej idag, men jag kunde ju inte låta bli!

I skyltfönstret hittade jag denna skylt...

Vi gick vidare denna soliga söndag mot Cafe Saturnus där vi mötte upp våra vänner Y och T.

Syns inte på bild, men de hade den största kanelbullen jag har skådat!

...och den stora kaffe latten kom i en soppskål!

Mysigt på cafe Saturnus (Erikbergsgatan 6) där många idag också satt ute ,och de hade både mat och fika att välja på.
Jag har bytt bort en söndag längre fram när jag ska ut på roligheter igen, så i natt ska jag jobba istället, det blir tyvärr tre nätter i sträck,men det är bara att bita ihop!

7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Perfekt att du tog skyltarna hos Claes-Göran, då jag själv inte var inne på Odenplan den här veckan. Ska genast uppdatera mitt inlägg med en länk till dig:-)
Härliga och roliga skyltar som gav mig mera än ett skratt kan jag säga:-) Å klart jag såg dig i lokaltidningen. Du är svårt att missa om man säger så;-)

Tusen tack för en härlig skyltning och länken:-)

Ama de casa sa...

Åh! Vilken tur att du träffade av C-G's skylt just denna veckan när BP missade den - nu vet vi alla hur det såg ut ändå! :-)

Härlig skyltning - men jag såg inte dig? Måste till optikern... :-D

Ama de casa sa...

Å BP säger att du är svår att missa... Optikern redan nästa vecka, tror jag... ;-)

Ditte sa...

Extra roligt att du passerade C-G idag och såg nedräkningen och hans skyltfönster.
Och visst var det en ljuvlig höstdag i fina Stockholm idag.
Många verkade ha öppnat sina uteserveringar igen. Mysigt att du var till Saturnus och de är kända för sina gigantiska kanelbullar. De räcker ju till flera.
Likaså kaffet i soppskålar. Å andra sidan är det ju tämligen franskt och om man beställer kaffe med mjölk i Frankrike kan en ibland tro en får soppa. Kaffet blir liksom soppa.

Skyltarna från nätet skrattade jag gått åt men kan inte välja direkt en favorit. Klart uppiggande de också.

Önskar dug en lugn arbetsnatt. Jag har prövat att dirigera om en del förstförerskor till Sorsele...Bet inte om jag lyckats.

Kram!

KajsaLisa sa...

Fjorton dagar kvar, måste nog kika ii butiken innan det är för sent.

Anni sa...

Kul att du knep Claes-Göran denna vecka!
Har du varit på Roy Fares nya ställe och fikat än?
Hoppas att det inte är alldeles för jobbiga nätter du har framför dig. Kanske att folk gjorde annat än barn i januari? :-)

znogge sa...

Vilken god och blandad skyltning som du bjöd på!

Kram och god måndagskväll för där är vi redan nu :D