torsdag 9 november 2017

Puerto de Mogan

 Mot morgonträningen som bestod av body 21, kort träning med 7 min uppvärmning , 7 min kondition och 7 min styrka. Svetten rann, gick ändå ut på en kortare joggingtur, men var trött! Skönt och ovanligt gott med frukost på terassen efter en dusch. Mycket sol idag också, underbart! Vila och läsning i solstolen innan det var dags för lunch på terassen. Mera sol och bad i poolen innan jag gick på kvällspasset i yoga, gissa om min kropp gillar att stretcha ut kroppens alla leder och muskler i denna yoga! Den svenska tjejen som håller i alla klasser är suverän! Klockan sju kom våra vänner som bor här under vinterhalvåret och hämtade oss med bil, och vi begav oss till Puerto de Mogan där vibokat bord och en paella för fyra som stod färdig när vi kom, den var så god, och vi hade en fin utsikt över hamnen. De följde med oss hem för att se vårt fina hotell och få en liten sängfösare innan hemgång, ja inte vår chaufför dock...han kunde vi bara bjuda på vatten! Ännu en ljuvlig dag att lägga till handlingarna .








7 kommentarer:

znogge sa...

Vilken njutbar dag på alla vi! Att åka till värmen under november är helt rätt.

Kram

Ama de casa sa...

Så härligt! Ja, utom vissa delar då, en del av våra sysslor på semestern skiljer sig åt (du kan nog aldrig gissa vilka... ;-) ). Fast jag brukar ibland köra lite step-up när det dyker upp en himla massa trappor bara sådär... :-D

Ha det toppenbra och njut vidare!

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter riktigt härligt. Kram

Geddfish ♥ sa...

Ljuvliga tider, som ni har!
Men gympa på semestern, dit har jag aldrig kommit ;) säkert nyttigt

Minnena kommer. Vi var i Tauritodalen 2 v då jag fyllde 60, min make och jag. Och tog ibland bussen in till Puerto de Mogan, den lilla fiskebyn. Så mysigt.
Dessa minnen...
Kram 💚

Ami sa...

Visst är det härligt att få tina upp i den ljuvliga solen :)
Kram

Ditte sa...

Mycket träning och skönt att passa på när det verkligen tycker om den"aktiviteten". Min ena dotter var på Fuerteventura i oktober och där bor de på ett hotell som fokuserat på träning. Det är tredje året de är där. Och all träning ingår liksom i resans pris. (Dock inte golf och segling, men rabatter ges)
De är supernöjda.

Kul med Mogan. Var här första gången i mitten av 1970-talet och då fanns det två små restauranger och i övrigt var det en liten mysig och sömning fiskeby.

Skönt nu att solen tittar fram och förgyller era dagar. Njut!
Kram!

BP sa...

Måste säga att jag är mäkta impad över din aktiva semester, och då tänker jag då inte på bilfärden till Puerto Mogan, den goda maten och sängfösaren;-)
När du kommer hem behöver du nog semester från semestern;-)
Underbara bilder som verkligen förmedlar hur fint ni har det på Gran Canaria:-)