söndag 14 januari 2018

Årskrönika mars-juli och skyltsöndag











Fortsätter mina tillbakablickar från förra året. Nu är vi inne i mars, och i början av den månaden blev den traditionella skidresan av, ett gäng jobbarkompisar njuter av några dagar i Järsvö...en lisa för kropp och själ!


Mellofinalen i mars tillbringade vi inte på Friends Arena, nej då var vi på Schlagerfest söder om stan, och fick träffa Martin Rolinski! Såklart följde vi mellofinalen på storbildsTV.

Slutet av mars , jag och maken promenerar i våra nya hoods och njuter av vårsolen! Här koppartälten i Hagaparken.


I mars vågar jag också tatuera ögonbrynen!



Åker till Uppsala och ser After Dark.

Nu är vi inne i april, då åker vi till Malta för att hälsa på sonen, som faktiskt också följer med hem efter tre år på Malta!

Fina Malta, här med Valletta i bakgrunden. I Stockholm sker det hemska terrordådet på Drottninggatan...

Ett vårblekt par på Malta i april.


I mitten av april var det påsk, och vi firade med släkten i nya lägenheten

Så blev det maj och det var dags för ESC i Kiev, vi som inte skulle åka kom ändå iväg i ett par dagar.

Vilken resa! Åkte limousin för första gången!

Träffade killarna från Schweiz igen,

...och vännerna från Australien! 




Helgen i slutet av maj tillbringade jag och maken på Görvälns slott.



Blev bara en tur till Falun detta år, i början av juni så hälsade jag på bror och såklart mamma och pappa på kyrkogården, där vid den stora stenen vilar de.

I början av juni fick vi erbjudande att se Mamma Mia på Tyrol för en billig penning, det slutade med en helkväll på stan,


I juni var vi också till Gröna Lund och såg Bryan Ferry.


Vi hann också med en helg på landet, och kära Maja fick äntligen komma ut från lägenheten.

I lägenheten så händer det grejer på balkongen, trägolvet tas bort och inglasning sker...

Midsommar firas med vänner i Roslagen.

Hinner med en Ålandstripp, än är det långt till semestern...
Oroligt i mitten av juli då sonen blir sjuk och hamnar på sjukhus i en vecka...

Kommer iväg på en räkafton i Stockholms skärgård just när semestern börjar.

Efter en vecka på sjukhus med massa mediciner så skrivs sonen ut och vi tar med honom och Maja upp till landet för en skön vilsam helg.

I slutet av juli får jag uppleva Öland för första gången, och vi ser GES uppträda i Borgholms ruin.

Yngsta sonen fyller 25 år den 1 augusti, dagen innan firar vi honom på stan. 
Puh, mycket trassel med att få med bilder och text...men tror det blev i ordning!

Jag har inte glömt skyltsöndagen BP, så här kommer en liten skylt...

...och en till hittad på nätet! 
Nu har jag bråttom för att hinna med mat och dusch innan sista natten på jobbet. Det tar tid med en årskrönika, nu är vi halvvägs!!

9 kommentarer:

BP sa...

Här skyltas det med både Mello, sol, semester, koppartälten, After Dark samt vårbleka ansikten med mera. Japp! Dessutom upptäckte jag en skylt framför koppartälten samt en bordsskylt "27" där du sitter tillsammans med sonen. Skyltsöndag går utmärkt att kombinera med en en årskrönika - också:-)
Tusen tack för ditt fina bidrag.

PS. Ska inte fråga vem Martin Rolinski är. Ska googla;-) Men han är himla snygg:-) DS.

Ditte sa...

Vilken härlig krönika från mars till juli och du kombinerar den suveränt med Skyltsöndag. Tacj för detta! Stor glädje. Jag har varit med på en hel del och kan bara konstatera att det "svänger friskt" och att tempot är högt. Många trevligheter och mycket glädje. Toppen! Jättefina bilder!
Önskar dig en bar jobbnatt. (Behövs assistans så kan jag säkert muntra upp...)
Kram!

Anonym sa...

Hur kan EN människa hinna med så mycket?
Jag läser alltid din blogg och varje gång
förvånas jag över dina aktiviteter. Hur håller
du i gång, som du gör?

Kul cartoon, den sista. Om DU är barnmorskan,
skulle jag aldrig oroa mej. :)

Ruth i Virginia

Ell-Pell sa...

Härliga bilder från spännande månader!

Kram

Ama de casa sa...

Åh! Tack för återblicken - minns det mesta fram till juli då jag ju tappade kontrollen ute på kryssningsskeppet. Oj vad jobbigt det måste ha varit när sonen blev sjuk - skönt att det gick bra!

Härlig krönika, och Schlagern enar verkligen folk. Snart dags igen!
Kram

Ami sa...

Så roligt att få se allt roligt ni har haft för er! Men jag förstår att det var hemskt när sonen blev sjuk...kommer ihåg när du skrev om det. Men vilken tur att han blev bra igen :)
Kram

Anni sa...

Vilket jobb bara att få ihop en sådan här krönika - jag förstår att det tar tid. Samtidigt är det otroligt kul att se tillbaka på sitt år och se hur mycket som hänt.

Jag såg en väldigt intressant och tänkvärd dokumentär om en förlossningsklinik/BB i Manila, världens största klinik tror jag det var. Försökte se om den fanns på Play, men ni har säkert pratat om den på ditt jobb.

Kram!

Susanne sa...

Det är sjukt så mycket man hinner med på ett år.

Mias Mix sa...

Måste säga att ni är väldigt bra på att göra små resor och unna er roliga saker. Precis som man ska för att orka med vardagen. Och Mamma Mia var ju bara sååå bra!